در یکی از فرازهای دعای ابو حمزه ثمالی آمده است که امام سجاد( علیه السلام ) به خدای متعال میفرماید: «خدایا! چرا گریه نکنم (یعنی باید گریه کنم و بیتاب باشم)»، امام( علیه السلام ) در ادامه چند دلیل برای گریه خود میآورد که برای اینها گریه میکند.
کد خبر: ۲۲۱۶۱۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
کد خبر: ۵۹۲۱۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
شرح دعای ابوحمزه ثمالی
نمیتوان از ذات اقدس اله چون بدون الگو و حکیمانه جهان را آفرید، سئوال کرد، چراکه مادهای در کار نبود و همه جزء منشات اویند. قانونی نیز برای بازخواست و زیر سوال بردن خدا وجود ندارد چون همه کارهایش عین حکمت است.
کد خبر: ۳۹۴۸۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۵/۲۲