قوم بنی اسد

قوم بنی اسد
بنابر اسناد تاریخی مالک باغ میران خانمی به نام هنده یا هندی بوده است که با آمدن طایفه بنی اسد به این سرزمین، مالک مزبور نصف منطقه باغ میران که به گفته ای جورک نامیده می شده است را به مبلغ 700 درهم به بنی اسد و نصف دیگر را وقف امامزاده سید محمد می نماید.
کد خبر: ۲۳۷۶۷۸    تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۲

بعد از اينكه پیکرهای مطهر شهدای کربلا سه‌ روز روی زمین مانده بود طایفه بنی‌اسد دوازدهم محرم برای خاکسپاری آنها وارد زمین پربلای کربلا شدند؛ در حال حاضر هم قوم بنی اسد در شهر کربلا، سومین روز شهادت امام حسین (ع) به پیروی از اجداد خود، این حرکت نمادین را در قالب عزاداری و ابراز ارادت به محضر امام حسین (علیه السلام) را انجام می دهند.
کد خبر: ۱۹۶۵۵۴    تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۲۳