دراین گزارش که دارای ۱۴ محور بوده ،تخلفات متعددی از جمله فساد مالی واداری ومقرراتی، تشکیل شبکه قاچاق سموم شیمیایی غیرمجاز، انواع بذر، نهال و میوه توسط برخی مدیران این سازمان، سوء استفاده از ارز دولتی،واردات سموم ممنوعه شیمیائی حتی پس از اعمال ممنوعیت و بخصوص عرضه محصولات دارای باقیمانده سموم در سطح میادین میوه و تره بار و فروشگاه های سطح شهرها و کانون های جمعیتی قید شده که به لحاظ نوع ،گستردگی وحساسیت تخلف وتاثیر آن برسلامت آحاد مردم، به نوعی بی سابقه به نظر می رسد.
کد خبر: ۲۹۲۲۴۶ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
موج جدید حمله ملخها به ایران تا ۱۵ روز دیگررئیس سازمان حفظ نباتات گفت: بر اساس پیشبینیهای فائو در ۱۵ روز آینده با حجم بسیار گستردهای از حمله آفت ملخ صحرایی به کشور و به خصوص در استانهای جنوبی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواجه هستیم.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخهای که اکنون به استانهای بوشهر، هرمزگان و جنوب فارس هجوم آوردهاند، ملخهای صحرایی هستند که با کمک شرایط فیزیولوژیکی بدن خود تغییر رنگ داده و هم رنگ ملخهای بومی کشور شدهاند.
کد خبر: ۲۱۷۴۶۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
هجوم مجدد و شدیدتر ملخها به کشورسخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: پیشبینی میشود سطح هجوم ملخهای صحرایی در دی ماهجاری بیشتر از مرحله اول تهاجم باشد و تا ۹۰۰ هزار هکتار برسد.
کد خبر: ۲۱۰۰۴۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: هماکنون ریزشهای مختصر ملخ در استان هرمزگان اتفاق افتاده ولی تاکنون هیچگونه آسیبی به مزارع و باغات وارد نشده است. تا ۱۹ آذر ماه جمعا در مساحتی معادل ۲۰۹۵ هکتار مبارزه با این آفات انجام شده است.
کد خبر: ۲۰۷۱۸۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، با اشاره به آغاز هجوم ملخهای صحرایی به کشور، گفت: مبارزه در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است.
کد خبر: ۲۰۴۴۳۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
رئیس سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فائو با اعزام نماینده خود به ایران احتمال عمدی بودن حمله ملخها به ایران را بررسی میکند گفت: کشورهای همسایه در سالهای گذشته همکاری بیشتری برای مبارزه با ملخهای مهاجم داشتهاند.
کد خبر: ۱۸۵۳۰۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
دستههای چند صد میلیونی ملخ های پرنده با پرواز از شبه جزیره عربستان به جنوب ایران به ویژه به استان هرمزگان آمده اند؛ مسئولان سازمان حفظ نباتات در تلاشاند تا از ورود آنها به اراضی و باغات کشاورزان خودداری کنند .
کد خبر: ۱۸۴۸۲۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۱/۲۸