شما هم از جمله کسانی هستید که دائما سرتان در تلفن است؟ اگر ترس از دست دادن یا فراموش کردن تلفن خود را دارید بهتر است در اینجا نشانههایی که ممکن است به شما بگوید مبتلا به نوموفوبیا یا هراسی بدون تلفن همراه بودن هستید را بررسی کنید.
کد خبر: ۲۳۸۷۲۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
یک روانشناس اجتماعی با بیان اینکه به دلیل گسترش تکنولوژی در دنیا فوبیایی به نام «نوموفوبیا» عمومیت پیدا کرده است، گفت: مبتلایان به این نوع فوبیا (ترس) افرادی هستند که در صورت دور بودن از تلفن همراه خود دچار استرس زیادی میشوند؛ این افراد تلفن همراه را تنها وسیلهای برای برقراری ارتباط نمیدانند، بلکه آن را وسیلهای برای ادامه زندگی تلقی میکنند.
کد خبر: ۲۱۳۰۹۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تقریباً برای هر فردی که تلفن همراه هوشمند، یا حتی غیرهوشمند! دارد حتماً یکبار پیش آمده است که حتی از تصور نبودن، گمشدن یا خاموش شدن تلفن همراه خود دچار استرس و نگرانی شوید. محققان به این حالت «نوموفوبیا» میگویند؛ یعنی ترس از نبودن تلفن همراه.
کد خبر: ۲۰۳۶۶۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
نوموفوبیا (Nomophobia) به ترسی اشاره میکند که در اثر دور شدن فرد از تلفن همراهش در او ایجاد میشود. علائم نوموفوبیا مشابه سایر اختلالات اضطرابی بوده و تبعات خاص خود را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۹۵۳۴۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۶/۱۱