۴
ویکی لیکس منتشر کرد

جاسوسی عربستان از سفارت‌های ایران و نگرانی از گسترش تشیع+سند

بخشی از اسنادی که «ویکی لیکس» از وزارت خارجه عربستان منتشر کرده به این موضوع اشاره دارد که گسترش و نفوذ تشیع در کشورهای مختلف عربستان را بسیار نگران کرده است.
جاسوسی عربستان از سفارت‌های ایران و نگرانی از گسترش تشیع+سند
کد خبر: ۹۲۵۸۱
۲۰:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۴

به گزارش «شیعه نیوز»، بخشی از اسنادی که (نزدیک به 60 هزار سند) «ویکی لیکس» از وزارت خارجه عربستان منتشر کرده به این موضوع اشاره دارد که یکی از مهم ترین مسائلی که عربستان را نگران می کند گسترش و نفوذ تشیع در کشورهای مختلف –به تعبیر این کشور- است.

در همین راستا می توان به نامه سفارت عربستان در سریلانکا به وزارت خارجه این کشور اشاره کرد. این نامه که عنوان "محرمانه و فوری" دارد مربوط به این است که "محمد نبی حسینی" سفیر عربستان در کلمبو، علمای سریلانکا را برای یک دیدار به خانه اش دعوت کرده است.

بر اساس این گزارش، مسئول عربستانی که نامه مذکور را نوشته مدعی شده است که سفیر ایران با علمای سریلانکا درباره موضع اهل سنت نسبت به شیعه و نیز تلاش ایران برای نشر تشیع در سریلانکا صحبت کرده است.

60 سند هزار سند فاش شده در حمله سایبری ارتش یمن به وزارت خارجه عربستان به دست آمده و ویکی لیکس آن را منتشر کرده است.

جاسوسی عربستان از سفارت‌های ایران و نگرانی از گسترش تشیع+سند

انتهای پیام/ر.ش

منبع: SHIA NEWS
برچسب‌ها: تشیع ایران عربستان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۱
نظرات بینندگان
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
با این حال نباید از فعالیت وهابیت در ایران و حتی کوچ آنها به خراسان و شهرهای دیگر غافل شد!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
ال سعود سنی نیستند که از گسترش تشیع ترس داشته باشند بلکه اینها از دست ندادن حکومت برایشان مهم است چون در ان صورت صهیونیستها بی یاور میشوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
مگر سنی ها از زیاد شدن شیعه ها ترس دارند ؟! مگر برادر از برادر می ترسد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
حب علی ع نشانه عشق به الهی است