۱۰
اختصاصی/

انتقاد شدید استاد الازهر از وهابیون تکفیری و قدردانی وی از مواضع حکیمانه آیت الله سیستانی

شیخ " احمد خلیل ابراهیم" که از مدرسان دانشگاه الازهر است در ادامه ی سخنانش می گوید: نبش قبر مسلمانان شرعا حرام است پس شما را چه شده که به نبش قبر صحابه ی جلیل القدر پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می پردازید؟وی می افزاید: این اقدامات غیر اسلامی است؛ اگر مرجع شیعیان آیت الله سیستانی حکم تکفیر شما را صادر کند و به نبش قبر "ابو حنیفه" دستور دهد چه می کنید؟
انتقاد شدید استاد الازهر از  وهابیون تکفیری و قدردانی وی از مواضع حکیمانه آیت الله سیستانی
کد خبر: ۵۵۳۸۰
۱۶:۲۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش « شیعه نیوز»، مفتی مصری "شیخ احمد خلیل ابراهیم"  در گفتگو با شبکه ی تکفیری "صفا" خطاب به کسانیکه به نبش قبر صحابه ی جلیل القدر " حجر بن عدی" پرداختند می گوید" اگر مرجع شیعیان آیت الله سیستانی به نبش قبر "ابو حنیفه" دستور دهد عکس العمل شما چیست؟ " اما ایشان چنین کاری نمی کنند.

شیخ " احمد خلیل ابراهیم" که از مدرسان دانشگاه الازهر است در ادامه ی سخنانش می گوید: نبش قبر مسلمانان شرعا حرام است پس شما را چه شده که به نبش قبر صحابه ی جلیل القدر پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می پردازید؟

وی می افزاید: این اقدامات غیر اسلامی است؛ اگر مرجع شیعیان آیت الله سیستانی حکم تکفیر شما را صادر کند و به نبش قبر "ابو حنیفه" دستور دهد چه می کنید؟ اما ایشان اینچنین کاری نمی کنید زیرا اخلاق او شبیه اخلاق رسول الله (صلی الله و آله و سلم) است و  اخلاق شما شبیه...  اینجاست که ارتباط تلفنی قطع می شود و شبکه ی ضد شیعی "صفا" که ماهیت آن مشخص است وقتی مشاهده می کند سخنان این روحانی با سیاستهایش مطابق نیست، خود به گفتگو پایان می دهد.

انتهای خبر/ ز.غ

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۵
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
من نمیدونم وقتی تصویر مبارک حضرت ایت الله العظمی سیستانی رو میبینم اشکم میگیره و به شوق میام که مرجع بزرگی در جهان تشییع دارم به نام ایت الله سیستانی و ایت الله خراسانی....خداوند از بلایا محفوظشان بدارد آمین
مریم اکبری
United States of America
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
خدا خیرت بده آقای ابراهیم. بالاخره یه حرف بی تعصب از این دانشگاه الازهر درومد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
این حرفا رو هم از ترسشون می زنن
کبوتر حرم زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
ببین دشمن ما چقدر زرنگه
ولی افسوس میخورم چرا ماشیعه ها زرنگ نیستیم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
جناب کبوتر حرم
در وضعیت اکنون دیگه موقع سیاست بازی نیست
بفهمید که حرم ناموس خدا در خطره.
.
عمر گفت:« به خدا قسم قبر فاطمه را می‏شکافم و بر او نماز می‏گزارم.» و همراه ابوبکر و عده زیادی به بقیع، قبرستان شهر مدینه، رفت

جلوگیری امام علی علیه السلام از نبش قبر فاطمه زهرا
امیرالمؤمنین با عصبانیت تمام در حالی که چشمان مبارکش مثل آتش سرخ شده و رگ‌های گردنش پرخون شده بود و قبای زردی را که در مواقع ناراحتی می‏پوشید به تن داشت، دست بر دسته‌ی شمشیرش زده بود و به طرف بقیع می‌شتافت.
کسی دوید و به مردم گفت:« آی مردم! علی علیه السلام به طرف بقیع می‏آید! اگر به این قبرها دست بزنید، یک نفر از شما باقی نمی‏گذارد.»
علی علیه السلام با عصبانیتی تمام وارد بقیع شد. عمر که با عده‏ای از یارانش ایستاده بود، تا چشمش به او افتاد، گفت:« ای علی چه شد؟ چه کردی؟ به خدا قسم قبرها را می‏شکافیم تا جنازه زهرا را پیدا کنیم و بر او نماز بخوانیم.»

امیرالمؤمنین فرمود:« من که از حق خودم گذشتم، از ترس این بود که مبادا مردم از دین خود مرتد شوند؛ اما هرگز نمی‌گذارم قبر فاطمه را بشکافی. به خدا قسم اگر تو یا یکی از یارانت کوچکترین اقدامی کنید زمین را از خونتان سیراب می‏کنم و شمشیرم را در غلاف نمی‏کنم مگر اینکه جانت را بگیرم.»
عمر که خوب علی علیه السلام را خوب می‌شناخت و از شجاعت و غیرت او باخبر بود، ساکت شد. ابوبکر جلو آمد و گفت:« ای ابوالحسن، تو را به حق رسول الله و به حق خدایی که بر عرش است، دست از عمر بردار؛ ما کاری را که تو خوش نداری، نمی‌کنیم.»
امیرالمؤمنین، عمر را رها کرد و مردم متفرق شدند.
کبوتر حرم زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
دوست گرامی
اقا حسین
اصلا فهمیدی منظور من چی بود که اینو گفتی
این مفتی سنی با این مطالبش داره رو چی مانور میده
میخاد بگه اگه احیانا قبر کسی از اهل تسنن خراب شد کار شیعه ها بوده
حالا هر کس میخاد خراب کرده باشه مثلا انگلیسیا برای ایجاد تنش شدید تر
بعد ایشون تاکید میکنه البته شیعیان این کارو نمیکنن
ایشون حرفشون اینه شیعه از لحاظ عقایدی میتونه این کارو بکنه ولی برای حفظ وحدت نمیکنه
ایشان با هوشمندی میخان بگن اگه قبور اهل تسنن خراب شد بدونید کار شیعه ها بوده
چکاوک
Chile
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۰
سلام
جمله آخر نظر جناب "حسین" رو دوباره بخونید:

... و مردم متفرق شدند


ان اللّه لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم
shahrdad
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
http://aghigh.ir/fa/news/7524/%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
ایگس
Germany
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
سایت خیلی خوبی بود.
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
با سلام
تكفيري ها با نبش قبر اولياء الله ، قبر خود را ميكنند.

بار خدايا ؛ در اين روزگار هزار نيرنگ، بصيرت ده تا راه درست را انتخاب كنيم و اراده ايي پولادين ده تا در اين راه ثابت قدم باشيم. راه سعادت دنيا و آخرت.

بارالها؛ اخلاق و رفتار ما را به گونه ايي عوض كن كه آمادگي پذيرايي از آقا صاحب الزمان عج را داشته باشيم، كه ديگر غيبتش از اين بيشتر نگردد.
اللهم عجل لوليك الفرج
آمين