نیروهای سودان جنوبی منطقه مورد مناقشه با سودان را ترك كردند

سودان جنوبی به سازمان ملل در مورد خروج نیروهای این كشور از منطقه ' ابیه ' اطمینان داده است .
کد خبر: ۳۴۹۸۲
۱۱:۴۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ایرنا ، پایگاه اطلاع رسانی رادیو فرانسوی ' اروپ 1 ' روز شنبه به نقل از ' مارتین نسركی ' (Martin Nesirky ) سخنگوی سازمان ملل خبر داد : سودان جنوبی رسما فرمان عقب نشینی نیروهای خود را از ابیه صادر كرده است.

در پی اعلام این فرمان ، 700 نیروی پلیس سودان جنوبی با پشتیبانی لجستیكی به كشور خود بازگشتند.

وی هچنین از اعزام نیروهای سازمان ملل به منطقه برای بررسی صحت اظهارات مقامات جوبا خبر داد و افزود : این بررسی ممكن است چند روز به طول بیانجامد.

این گزارش حاكی است: منطقه ابیه در مرز مشترك سودان و سودان جنوبی از زمان جدا شدن این دو كشور از ماه ژوئیه گذشته مورد مناقشه است .

شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه آفریقا تا هفته آینده به دو كشور فرصت داده بودند تا بر سر حاكمیت این منطقه بر سر میز مذاكرات حاضر شوند.
برچسب‌ها: سودان جنوبی سودان
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha