تبدیل داروهای حیاتی به کالای لوکس

حسین عبدلی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به بحران کمبود و گرانی داروهای حیاتی بیماران خاص، گفت: متاسفانه قیمت برخی داروها چند برابر شده و به چند میلیون تومان رسیده و بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین داروی ضروری مجبورند بخش بزرگی از درآمد ماهانه خود را خرج کنند.
تبدیل داروهای حیاتی به کالای لوکس
کد خبر: ۳۱۹۵۸۵
۱۳:۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۴

شیعه نیوز | عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با انتقاد از کمبود و گرانی داروهای حیاتی گفت: داروها اکنون به کالای لوکس تبدیل شده و بیماران صعب‌العلاج مجبورند بخش قابل توجهی از هزینه درمان را از جیب خود پرداخت کنند و تنها با اقدامات ملموس و هماهنگ میان وزارت بهداشت، بیمه‌ها و مجلس می‌توان بحران داروهای حیاتی را مدیریت و سلامت و امنیت درمان بیماران را تضمین کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، حسین عبدلی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به بحران کمبود و گرانی داروهای حیاتی بیماران خاص، گفت: متاسفانه قیمت برخی داروها چند برابر شده و به چند میلیون تومان رسیده و بسیاری از خانواده‌ها برای تأمین داروی ضروری مجبورند بخش بزرگی از درآمد ماهانه خود را خرج کنند.

وی با انتقاد از اینکه بیماران دیابتی، تالاسمی، سرطانی، پیوندی، قلبی و ریوی با مشکلات زیادی مواجه هستند، تصریح کرد: در شرایطی که بیماران باید داروهای خود را به‌صورت مستمر و در بازه‌های زمانی مشخص دریافت کنند، هرگونه کمبود یا افزایش قیمت می‌تواند روند درمان را مختل کند و فشار شدیدی بر خانواده‌ها وارد کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اصلاح سیاست‌های ارزی و بازنگری در تخصیص منابع ارزی برای دارو، افزود: افزایش قیمت‌ها تحت تأثیر تحریم‌ها و شرایط ویژه بازار دارو رخ داده و تاکنون برنامه مشخص و عملیاتی برای مدیریت این بحران ارائه نشده است و همین امر باعث شده داروهای حیاتی به کالای لوکس تبدیل شوند و خانواده‌ها تحت فشار مالی شدید قرار گیرند.

عبدلی با اشاره به تلاش عملیاتی مجلس برای افزایش منابع صندوق بیماران صعب‌العلاج و حمایت واقعی از بیماران، گفت: رئیس مجلس در نشست اخیر مجلس تاکید کرد اعتبارات این صندوق در لایحه بودجه ۱۴۰۵ نسبت به سال ۱۴۰۴ افزایش خواهد یافت؛ این افزایش منابع باید عملیاتی و ملموس باشد تا فشار مالی از روی بیماران برداشته شود و روند درمان بدون وقفه تداوم یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد که استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی برای تأمین داروهای ضروری و برنامه‌ریزی بلندمدت در حوزه پیشگیری و آموزش خانواده‌ها از ضرورت‌های فوری است تا در آینده تعداد بیماران صعب‌العلاج کاهش یابد و داروهای حیاتی دیگر به کالای لوکس تبدیل نشود.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس دوازدهم با بیان اینکه حمایت‌ها باید واقعی و هدفمند باشد و صرفاً روی کاغذ باقی نماند تا بیماران بتوانند با آرامش روند درمان خود را ادامه دهند، گفت: تنها با اقدامات ملموس و هماهنگ میان وزارت بهداشت، بیمه‌ها و مجلس می‌توان بحران داروهای حیاتی را مدیریت و سلامت و امنیت درمان بیماران را تضمین کرد. 

 

 انتهای پیام | https://www.shia-news.com/ 

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha