۶

توصيه آيت‌الله‌ مکارم به طلاب درباره تلویزیون

اوضاع زمان ما، واقعاً اوضاع خاصي است،‌ وسايل و سرگرمي‌هاي گوناگون به کار گرفته مي‌شود که مقدار قابل توجهي از وقت همه را مي‌گيرد. در مقابل اينها بايد ايستاد، چون بسياري از آنها هيچ فايده ندارد و گاهي هم فايده اندکي دارد.
کد خبر: ۲۹۶۵۷
۱۴:۰۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از حوزه، آيت‌الله مکارم شيرازي در توصيه‌اي به طلاب و دانش‌پژوهان گفتند: ما مکرر به طلاب عزيز گفته‌ايم، مطالعه مسائل سياسي پيچيده، يا ديدن فيلم‌ها و گزارش‌هاي کذايي هميشه ممکن است، اما درس‌خواندن،‌ هميشه امکان ندارد به سراغ چيزهايي برويد که انجامش در غير اين زمان ممکن نيست و بهتر است چيزهايي را که در آينده هم مي‌شود به دست آورد،‌به زمان‌هاي ديگر موکول کنيد. البته اين کار در آغاز کمي مشکل به نظر مي‌رسد، اما طلبه هم بايد در سن جواني مقداري رياضت بکشد و بعضي از مشکلات را تحمل کند.

در بعضي از مدارس که زير نظر ما اداره مي‌شود، هر چه اصرار کردند،‌ تلويزيون برايشان بگذاريم. گفتم اگر مي‌خواهند از اوضاع کشور و دنيا باخبر شوند، اخبار راديو را گوش کنند مشکلي نيست، ولي اين چند سالي که اينها اينجا هستند اگر سراغ تلويزيون و فيلم‌ها و امثال آن بروند، به جايي نمي‌رسند. جاذبه فيلم‌ و تنوع برنامه‌هاي تلويزيوني، تمام وقتشان را مي‌گيرد،‌ لذا موافقت نکردم،‌ چون معتقدم طلبه بايد خودش هم مراقب باشد که در مدت تحصيل، همه فکر و ذهنش را روي درس متمرکز کند،‌ همان کاري که در زمان‌هاي بعد ممکن نمي‌شود.
برچسب‌ها: آیت‌الله‌ مکارم
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
captcha
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار: ۱
نظرات بینندگان
حسین
Finland
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
احسنت
اعظم طباطبائی ایرانی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
" بسمه تعالی "
تاریخ : 7/10/90
با سلام
احتراما" بعرض میرساند اینجانب نظرم در مورد ساعات تفریح و استفاده از تلویزیون به این صورت می باشدکه برنامه ریزی برای درس خواندن و مطالعه کردن بدین صورت باشد که از هرگونه وسایل ارتباط جمعی دوری کرد وساعات خودرا تماما" طبق برنامه ریزی به درس خواندن و مطالعه کردن اختصاص داد .
ناشناس
United States of America
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۸
ثم ماذا؟!
ناشناس
Czechia
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
احسنتم
درست زدید توی خال
اما طلبه های بیرون مدارس را هم دریابید
بعضیها هم می بینند هم روی منبر هم مطالبشان در حد همان "فیلم" هاست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
اين نظر حداقل در مورد صدا و سيماي فعلي بسيار بجاست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
افراط و تفریط درهر پدیده ای نامطلوب است حتی درس خواندن