۰

بیانیه مشترک ۷۰ کشور شامل اتحادیه اروپا درباره وضعیت حقوق زنان در افغانستان

بیانیه مشترک ۷۰ کشور شامل اتحادیه اروپا روز دوشنبه، ۱۵ حوت، به آدرس نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد در جنیوا صادر شده است.
کد خبر: ۲۷۷۵۹۱
۱۲:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه مشترک به شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد نگرانی عمیق‌شان را از وخامت وضعیت زنان و دختران در افغانستان زیر تسلط طالبان ابراز کرده‌اند.

 بیانیه مشترک ۷۰ کشور شامل اتحادیه اروپا روز دوشنبه، ۱۵ حوت، به آدرس نشست شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد در جنیوا صادر شده است.

اتحادیه اروپا تحقق کامل حق آموزش برای زنان افغانستان را شرط اساسی در جهت دستیابی به توسعه‌ پایدار دانسته است.

بیانیه حاکی از آن است که محرومیت تحصیلی زنان در افغانستان آنان را از دسترسی به حقوق انسانی و فرصت‌های برابر و بدون تبعیض محروم می‌کند.

به باور کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی، میلیون‌ها افغان را که برای ادامه زنده‌گی‌شان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، در معرض خطر قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا معتقد است که محدودیت‌های وضع شده بر زنان افغان ظرفیت افغانستان برای حرکت به‌سوی صلح پایدار، توسعه اقتصادی و بهره‌مندی از حقوق‌ بشر را تضعیف می‌کند.

این اتحادیه تعهدش را برای فراهم کردن آینده‌ای ابراز کرده که در آن همه افغان‌ها بتوانند بدون هیچ‌ گونه تبعیض در جامعه مشارکت کنند.

با آغاز سال جدید آموزشی در افغانستان، خواست‌های جامعه جهانی برای بازگشت دختران افغان به مکتب، دانشگاه و محل کار افزایش یافته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: