۰

وضعیت جوی قم در نیمه شعبان

با فعال شدن سامانه بارشی، بارش‌های قابل توجه در قم مشاهده می‌شود و روند دما نیز از روز سه شنبه تا جمعه کاهشی خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۷۵۴۱
۱۶:۰۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان از روز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان قم می‌شود و این سامانه تا روز جمعه فعال خواهد بود.

با فعال شدن این سامانه بارشی، بارش‌های قابل توجه در قم مشاهده می‌شود و روند دما نیز از روز سه شنبه تا جمعه کاهشی خواهد بود.

وضعیت هوای امروز استان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط همراه با رگبار باران و وزش شدید باد خواهد بود و صبح امروز سرعت وزش باد در دستجرد به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید و اکنون در مناطق غرب استان شاهد بارش رگباری باران هستیم.

بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور | تشدید بارش‌ها در تعطیلات آخر هفته | پیش‌بینی باران برای تهران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۴ اسفند) در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه (۱۵ اسفند) با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب و غرب بارش باران، وزش باد شدید، گاهی رعدوبرق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این روز در بخش‌هایی از جنوب غرب ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت.

چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ اسفند) فعالیت سامانه بارشی در نواحی ذکر شده تشدید می‌شود و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

امروز نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های واقع بر دامنه جنوبی البرز در بعضی ساعات روز افزایش سرعت باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه و سه‌شنبه در نواحی شمال غرب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل گرم‌باد و افزایش محسوس دما و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در این نواحی کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه دما رخ خواهد داد.

دریای خزر از سه‌شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه مواج خواهد بود.
وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا ( ۱۵ اسفند ) صاف تا قسمتی ابری و بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۱۶ اسفند ) ابری همراه با وزش باد و بارش باران و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: