۰

افزایش ۱۲ درصدی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۷۵۰۲
۱۵:۱۵ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نسبت به ماه گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر محمدحسن درخشان افزود: در روزهای اخیر با افزایش ابتلا به کرونا میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا و انجام آزمایش کووید ۱۹ در این مراکز بیشتر شده است به گونه ای که آمار موارد مثبت ابتلا به کرونا که در ماه قبل سه درصد بود، اکنون به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مناطق با وضعیت نارنجی کرونایی در استان نیز افزایش یافته و چهار شهرستان‌ "سبزوار، ششتمد، کاشمر و کوهسرخ" هم در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند، ادامه داد: ۱۰ شهرستان استان نیز شامل باخرز، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، رشتخوار، فریمان، قوچان، گناباد، نیشابور و زبرخان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بحران کرونا نه تنها به پایان نرسیده، بلکه به آمار مبتلایان به آن افزوده شده است که در این شرایط رعایت تمامی نکات بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک بسیار مورد تاکید است.

وی با اشاره به بستری شدن ۲۷ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در شبانه روز گذشته، گفت: هم اکنون ۳۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند.

دکتر درخشان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار مبتلای قطعی در استان شناسایی شدند و خوشبختانه در این مدت، هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون یک میلیون و ۹۴۵ هزار آزمون آزمایشگاهی در این مجموعه انجام شده است و ۵٣۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با پرهیز دادن هم استانی ها از برگزاری دورهمی‌ های شلوغ، نادیده گرفتن توصیه ها در اعیاد پیش‌رو و برپایی مجالس عروسی با جمعیت زیاد و بدون استفاده از ماسک، که می‌تواند زمینه انتشار بیش از پیش ویروس کرونا را فراهم سازد، عنوان کرد: تاکید داریم که هموطنان قبل از شرکت در آیین های جشن‌ و مهمانی و نیز سفرهای نوروزی، نسبت به دریافت دُز یادآور کرونا اقدام کنند.

دکتر درخشان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از شهروندان، علیرغم ابتلا به کرونا، به گمان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا به مراکز منتخب کرونا مراجعه نمی‌کنند و تنها زمانی که وضعیتشان بدتر می‌شود مراجعه مستقیم به بیمارستان دارند، اضافه کرد: توصیه می شود در صورت داشتن کوچکترین علائم بیماری های تنفسی به این مراکز مراجعه کنند و نیز برای گذراندن دوره درمان در خانه مانده و از حضور در جمع‌های مختلف پرهیز کنند

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۶۹ هزار و ۴۸۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت سه بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۸۶۷ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۹ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

هم اینک در کشور یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۱۶ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: