۰

خوابیدن در این ساعت باعث مرگ می‌شود!

منیر السادات روح اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره ساعت بیولوژیک بدن و تاثیر آن در بدن اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما شب را برای شما مایه آرامش قرار دادیم و نباید ریتم شب به هم بخورد ولی امروزه استفاده از چراغ خواب‌ها موجب تغییر شده است.
کد خبر: ۲۷۷۱۸۲
۱۳:۵۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

 

به گزارش «شیعه نیوز»، متخصصین طب سنتی تاکید دارند که خواب روز خوابی است که اگر زیاد و ادامه دارباشد باعث مرگ فرد می شود. پس شما هم اگر می خواهید بمیرید این موقع از روز بخوابید!

خواب یک‌سوم از زندگی هر فرد را خواب تشکیل می‌دهد که درصورتی که این خواب باکیفیت باشد فرد دوسوم دیگر زندگی خود را با موفقیت می‌تواند سپری کند. حواستان باشد که خواب با کیفیت خوابی است که در مدت شب به وقوع بپیوندد.

منیر السادات روح اللهی دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره ساعت بیولوژیک بدن و تاثیر آن در بدن اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ما شب را برای شما مایه آرامش قرار دادیم و نباید ریتم شب به هم بخورد ولی امروزه استفاده از چراغ خواب‌ها موجب تغییر شده است.

به گفته وی، افراد باید بین ساعت ۹ تا ۲ صبح خواب باشند چرا که این ساعت طلایی برای خواب بوده و سیستم هورمونی بدن فرد به خواب ۹ شب تا ۲ صبح نیاز دارد.

خواب دم غروب یا خواب هلاکت و مرگ

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: بسیاری از افراد عادت کرده‌اند که روزها بخوابند و شب‌ها بیدار باشند که این مسئله بر سیستم بدنی آنها تاثیرگذار است و در طب سنتی ایران خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ تشبیه شده است.

روح اللهی با بیان اینکه غده هیپوتالاموس در زمان بین ۹ شب تا ۲ صبح بیشترین فعالیت خود را دارد، گفت: امروزه ریتم بدن به هم خورده است چراکه خیلی از افراد تا نیمه شب بیدارند و مشغول تماشای تلویزیون یا کار با رایانه هستند و ناخواسته به بدن خود آسیب می‌رسانند.

وی گفت: خواب بی‌موقع و دیرهنگام، پیری زودرس را در پی دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه از اختلالات دیگری که با بیداری شبانه ممکن است بروز می‌کند، اختلالات تخمدان در زنان است، افزود: غدد فوق کلیه ۳ هورمون اصلی بدن را می‌سازد و بخش عمده‌ای از این هورمون‌ها هورمون جنسی است.

وی با بیان اینکه هورمون آلدوسترون تنظیم کننده فشار خون است و بخشی از نمک و الکترودهای بدن را نیز تنظیم می‌کند، خاطرنشان کرد: یک هورمون دیگر به نام کورتیزول وجود دارد که کورتون طبیعی بدن است که بر سوخت و ساز قند، پروتئین‌ها و بسیاری از قسمت‌های سیستم بدن تاثیر می‌گذارد و طبیعت بدن به این هورمون وابسته است.

بی‌نظمی و عدم تعیین زمان مشخص برای خواب، بر عملکرد این هورمون‌ها تاثیر منفی و مستقیم می‌گذارد.

عوارض خواب روز

بسیاری از افراد در طول روز می‌خوابند که خود عامل بروز بسیاری از بیماری هاست؛ این افراد باید به تدریج عادت خوابیدن در طول روز را ترک کنند تا بدن لطمه نبیند؛ چرا که تغییر عادت ناگهانی خود مشکل دیگری است.

در این باره یک متخصص طب سنتی خواب دم صبح خواب را خواب حسرت نامید و تنها خواب مناسب در روز را خواب قیلوله نامید. خواب قیلوله در روز های گرم به شرط اینکه افراد قبل از طلوع آفتاب بیدار شده باشند، به مدت ۳۰ دقیقه قبل از اذان ظهر مناسب است.

وی مضرات خواب روز را بدین شرح برشمرد:

- خواب روز پوست را خراب و تیره می‌کند.

- خواب روز موجب ورم دست و پا، بی حالی، سردرد، افسردگی و تحریک پذیری می‌شود.

- خواب دم غروب آفتاب موجب افسردگی، سکته و حملات تشنجی می‌شود.

- بیشترین سکته های مغزی در خواب اتفاق می‌افتد و بیشتر این سکته ها نزدیک غروب آفتاب اتفاق می‌افتد.

- خواب روز بیماری هایی ناشی از غلبه رطوبت در بدن مانند درد مفاصل را افزایش می‌دهد همچنین افراد دچار ترشحات پشت حلق خواب روز برایشان بیماری زاست.

- خواب روز موجب سستی بدن، کسالت، کند ذهنی، کاهش اشتها، بوی بد دهان، بروز برخی از تب ها و تباهی رنگ چهره می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: