۰

درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای "همه ٰگزینه‌های ممکن روی میز است". ژنرال یوآو گالانت همچنین خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.
کد خبر: ۲۷۷۱۳۸
۱۲:۳۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای "همه ٰگزینه‌های ممکن روی میز است". ژنرال یوآو گالانت همچنین خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شد.

وی گفت: «وقتی در مورد جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح هسته‌ای صبحت می‌کنیم تمامی گزینه‌های ممکن، تکرار می‌کنم تمامی گزینه‌های ممکن باید روی میز باشد».
گالانت همچنین در زمینه صادرات تسلیحات از سوی جمهوری اسلامی تصریح کرد: «به رغم تحریم تسلیحاتی که موشک و فناوری‌های مربوط به آن و همچنین خرید و صادرات سامانه‌های نظامی پیشرفته را شامل می‌شود و تا اکتبر سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد، ایران اشاعه تسلیحات پیشرفته را به خارج از منطقه نیز گسترش داده است».

او مدعی شد: «تاثیرات سوء ایران در سراسر قاره‌ها و کشورها در حال افزایش است. در سال گذشته، ایران به یکی از صادرکنندگان بین‌المللی سلاح‌های مرگبار تبدیل شد. تهران با بیش از پنجاه کشور در سراسر جهان در ارتباط است و به آن‌ها سلاح می‌فروشد. ایران تأمین‌کننده پهپاد‌هایی با برد هزار کیلومتر برای کشورهایی چون بلاروس است. پیش‌تر نیز تهران این تسلیحات را به کشورهای آمریکای جنوبی چون ونزوئلا می‌فروخت».

وزیر دفاع اسرائیل خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی شد و از جامعه بین‌الملل خواست تا برای متوقف کردن تولید و اشاعه تسليحات پیشرفته از سوی ایران اقدامات مؤثرتری انجام دهد.
به گفته او "جامعه بین‌الملل به جای تحریم‌هایی که اعتبارشان به‌زودی پایان می‌یابد، باید یک آلترناتیو کارآمد با سازوکار عملی بازدارنده و تنبیهی ایجاد کند".
وزیر دفاع اسرائیل گفت: «ایران آشکارا و نهان درپی نابودی اسرائیل است. تهران به صورت مستقیم و غیر

مستقیم از طریق واسطه‌های فعال در نزدیکی مرزهای اسرائیل در تلاش رسیدن به این هدف است».
گالانت تاکید کرد که "جمهوری اسلامی نه تنها تهدیدی برای اسرائیل که برای امنیت و ثبات اروپا و کل جهان است".

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: