۰

آغاز رزمایش هوایی عربستان با حضور ۱۰ کشور

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که سومین دوره از مانورهای «رمح النصر 2023» (نیزه‌های پیروزی 2023) در مرکز عملیات هوایی پایگاه «ملک عبدالعزیز» در شرق این کشور آغاز شد.
کد خبر: ۲۷۶۸۵۲
۱۱:۵۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رزمایش هوایی عربستان سعودی با حضور 10 کشور از جمله آمریکا روز دوشنبه در شرق این کشور آغاز شد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که سومین دوره از مانورهای «رمح النصر 2023» (نیزه‌های پیروزی 2023) در مرکز عملیات هوایی پایگاه «ملک عبدالعزیز» در شرق این کشور آغاز شد.

قطر، اردن، بحرین، پاکستان، یونان، انگلیس ،ایالات متحده آمریکا ،امارات، کویت و عمان به عنوان کشورهای ناظر در این مانور شرکت دارند.

«خالد الحربی» فرمانده مرکز عملیات هوایی عربستان سعودی اعلام کرد: « این رزمایش به تقویت روابط نظامی بین نیروهای شرکت کننده کشورهای دوست و تبادل تجربیات در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای آن در تمامی زمینه‌ها کمک می‌کند و باعث یکسان سازی مفاهیم عملیات هوایی مشترک و سنجش میزان آمادگی و اقدام مشترک در سطح تاکتیکی می‌شود».

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که هدف از این رزمایش ، ارتقای سطح عملکرد و آمادگی رزمی یگان‌های شرکت‌کننده با اجرای عملیات مشترک شبیه‌سازی تهدیدات موجود و بالقوه در یک محیط عملیاتی چند بعدی است.

این دو منبع تاریخ پایان رزمایش یا تعداد نیروهای شرکت کننده در آن را مشخص نکردند.

عربستان در فوریه سال گذشته رزمایش «رماح النصر 2022» را با شرکت نیروهایی از آمریکا، بحرین و پاکستان برگزار کرده بود.

در اسفند ماه گذشته، تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب22» بین آمریکا و عربستان در پایگاه فورت کارسون که یکی از کمپ‌های آموزش نظامی آمریکا است، برگزار شد.

گروهی از نیروهای مسلح عربستان به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، در این مانور نظامی شرکت کردند.

نیروهایی نظامی از کشورهای کویت، بحرین و عمان نیز، در تمرینات مشترک واشنگتن-ریاض مشارکت داشتند.

مقامات سعودی مدعی بودند که هدف از این تمرینات مشترک نظامی گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح هماهنگی‌ها بین نیروهای مسلح کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و نیروهای آمریکایی است.

برپایی تمرین‌های نظامی به‌صورت دوره‌ای هر چند ماه یک بار میان ارتش سعودی و آمریکا برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: