۰

قدرت حضرت زینب(س) از نگاه شرق شناس اروپایی

ادوارد مونتاگو نوشت: این زن کیست؟ قدرت سخنانش سنگ را با آن سختی می شکند. او یک زن است. تاج و تخت یزید را تهدید می کند. یزید براساس آنچه از زندگی او می دانیم، او یکی از همتایان غربی ماست. ما در اروپا، مشروبات الکلی می خوریم و در کلوپ های شبانه خوش می گذرانیم. اما حضرت زینب مشابه حضرت مریم(ع) است.
کد خبر: ۲۷۶۸۳۲
۰۸:۳۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، ادوارد مونتاگو، یکی از شرق شناسان اروپایی در روزنامه های انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم درباره شخصیت حضرت زینب(س) نوشت: در کتاب های تاریخی مانند ابن اثیر، مسعودی و دیگر مورخان جستجو کردیم که خطبه ای از حضرت زینب(س) و بخش‌هایی از آن را یافتیم. حضرت زینب(س) در بخشی از خطبه خود می فرماید:« فكد كيدك واسع سعيك فوالله لا تمحو ذكرنا ولا تميت وحينا ولن تُدرِك أمدنا »( ههر چه نيرنگ دارى به كار بند و نهايت تلاشت را بكن و هر كوششى كه دارى به كار گير؛ امّا به خدا سوگند ياد ما را محو نخواهى كرد و وحى ما را خاموش نتوانى نمود و به موقعيت و جايگاه ما آسيب نخواهى رساند.)

ادوارد مونتاگو نوشت: این زن کیست؟ قدرت سخنانش سنگ را با آن سختی می شکند. او یک زن است. تاج و تخت یزید را تهدید می کند. یزید براساس آنچه از زندگی او می دانیم، او یکی از همتایان غربی ماست. ما در اروپا، مشروبات الکلی می خوریم و در کلوپ های شبانه خوش می گذرانیم. اما حضرت زینب مشابه حضرت مریم(ع) است.

در واقع ما اعتراف می کنیم که این زن خطر بزرگی محسوب می شود، نه تنها حکومت یزید، بلکه هر حکومتی مانند یزید را تهدید می کند. پس زینب مارا هم تهدید می کند. از کجا این قطعیت را داشت که یزید هرگز نمی تواند نام او و خاندانش را محو کند. باید این چالش را روی میز تحقیق و تحلیل گذاشت.

این شرق شناس اروپایی نوشت: چه قدرتی بود که پادشاهی یزید را با آن تهدید کرد، این مسئله ای است که ما به سمت تامل و تفکر و ترس هدایت می کند. بنابراین باید تفکر زینبی را محو کرد، چون حکومت های ما را به سمت هلاکت سوق می دهد. بنابراین ما باید هرکسی که تفکر زینبی دارد، یعنی اصل، ارزش، اخلاق، ایدئولوژی و سیاست حضرت زینب(س) را دارد، بشناسیم. پس در کمین بنشینیم و او را در هم بکوبیم. ما باید اجازه رشد فرهنگ زینبی بدهید تا پیروانش کم شود و نفوذش از بین برود تا بتوانیم حکومت کنیم.

وی معتقد است که حضرت زینب(ع) بالاتر از هر سیاستمداری است. الان دلیل همراهی برادرش در این نبرد سخت را می دانیم. گویا می داند این جنگ دوام ندارد.

این شرق شناس اعتراف می کند: باید برای سال‌های آینده برنامه ریزی کنیم تا تفکر زینبی را که یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت است، از بین ببریم. برای اینکه بتوانیم در فرهنگ سازی موفق شویم، باید قوانینی در اجرای خدمت به تفکر و ایدئولوژی مان تدوین کنیم. ما باید جایگزینی برای این زن قهرمان بزرگ پیدا کنیم. یعنی زنی که نماد زیبایی و زنانگی و مد است تا پشت مادی گرایی و فرمالیسم نفس بکشیم. باید با سادگی تفکر و عاطفه، و هر چیز جدید از آرایش، اخبارهنرمندان، داستان های عشقی و خیالی درگیر کرد.

وی می گوید: باید حیا را از بین برد، زیرا تنها با ترفند و مد و استفاده از اصطلاحات پررزق و برق نمی توان آنها را فریب دارد، کم کم باید آنها را قانع کرد. زنان از این که مرتبع و عقب مانده توصیف شوند، بیشتر از آنکه غافل از ارزش های اسلامی توصیف شوند، ناراحت می شوند. مگر اینکه زنان طبقه زینبی که پایدار و استوار باقی می مانند و از قدرت تفکر و بی تفاوتی به مد و ظواهر برخودار خواهند بود و ارزش های اسلامی را تقویت می کنند.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: