۰

حکم قصاص برای عامل شهادت مامور پلیس

شهریور سال جاری فردی با ماموران تماس گرفت و گفت سارقی به خانه خواهرش رفته و دست و پای او را بسته و قصد سرقت دارد. با توجه به این گزارش ماموران به خانه مورد نظر رفتند.
کد خبر: ۲۷۶۸۲۵
۱۵:۳۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، عامل شهادت مامور نیروی انتظامی‌که با ضربات چاقو او را مجروح کرده و به قتل رسانده است، به قصاص محکوم شد.

متهم در دادگاه ابراز پشیمانی کرد اما با درخواست قصاص اولیای دم مواجه و با توجه به درخواست آنها به مرگ محکوم شد.

شهریور سال جاری فردی با ماموران تماس گرفت و گفت سارقی به خانه خواهرش رفته و دست و پای او را بسته و قصد سرقت دارد. با توجه به این گزارش ماموران به خانه مورد نظر رفتند.

یکی از ماموران به نام استوار امیر کیوان‌لو در راه‌پله‌های آپارتمان ۶طبقه با دزد ۲۱ساله روبه‌رو شد که می‌خواست بازداشتش کند؛ اما دزد جوان با چاقو به مامور پلیس حمله کرد و با چاقو به سینه او زد. دزد جوان که می‌خواست بگریزد مقابل در به دست ماموران بازداشت شد.

اعتراف به قتل مامور پلیس

متهم که سابقه مصرف شیشه و هروئین دارد گفت: چند سالی است سرقت می‌کنم و در میدان شوش کارتن‌خواب هستم. پدر و مادرم در شهر دیگری هستند. من آن روز برای سرقت به آن خانه رفته بودم. وقتی با دختر جوان روبه‌رو شدم دست و پایش را بستم و طلا، موبایل، کنسول‌ بازی و دوربین عکاسی را سرقت کردم. در حال فرار از راه‌پله‌های ساختمان بودم که یک مامور پلیس را دیدم و با چاقویی که در دست داشتم یک ضربه به قفسه سینه او زدم.

او درباره سرقت از خانه دختر جوان گفت: من فکر می‌کردم کسی در خانه نیست؛ اما وقتی با دختر جوان روبه‌رو شدم چاقو را روی صورتش گذاشتم و دست و پای او را بستم و حدود یک ساعت در خانه بودم تا وسایل قیمتی را بدزدم؛ اما دختر جوان در یک لحظه از غفلت من استفاده کرده و به برادرش پیامک فرستاده بود. برادر او پلیس را باخبر کرد. من در راه‌پله‌‌ها بودم که با مامور پلیس روبه‌رو شدم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به سینه‌اش زدم؛ اما مقابل در همکارانش دستگیرم کردند. آن شب هروئین مصرف کرده بودم و فقط قصد سرقت داشتم. نمی‌خواستم مامور پلیس را بکشم.

به دنبال اعترافات این دزد و بازسازی صحنه جرم و در حالی که پزشکی قانونی سلامت روان متهم را تایید کرده بود، برای او کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس متهم در حالی که سرش را پایین انداخته بود به دفاع پرداخت.

او گفت: من آن روز هروئین مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم. برای سرقت به آن خانه رفتم؛ ولی وقتی با دختر جوان روبه‌رو شدم دست و پایش را بستم و وسایل خانه را سرقت کردم. من می‌خواستم از خانه خارج شوم که در راه‌پله‌ها با مامور پلیس مواجه شدم. من شرمنده اولیای دم هستم و می‌دانم بی‌رحمانه استوار امیر کیوان‌لو را به شهادت رساندم.

متهم ادامه داد: من دفاعی ندارم و برای مرگ آماده‌ام.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، دزد خشن را به قصاص محکوم کردند.

منبع: اعتمادآنلاین

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: