۰

سفر ۴ روزه به عربستان با ویزای رایگان!

سعودی‌ها در جدیدترین تصمیم به منظور افزایش گردشگر و تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰، اقدام به صدور ویزای رایگان چهار روزه کرده‌اند که این ویزا از امروز بدون مراجعه به سفارت، همراه با بلیت پرواز عربستان صادر می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۷۰۴
۱۴:۰۵ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، عربستان افزایش تعداد گردشگران خارجی به این کشور را از ماه‌ها قبل کلید زده است و به این منظور نیز اقداماتی اجرایی کرد.

برنامه جدید عربستان برای افزایش تعداد گردشگران خارجی

یکی از این اقدامات افزایش اعتبار ویزای زائران عمره مفرده از یک ماه به سه ماه بود. چرا که عربستان در بین مردم جهان به ویژه مسلمانان به عنوان کشوری با اماکن مذهبی به شمار می‌رود و مسلمانان برای تشرف به سرزمین وحی عازم عربستان می‌شود.

اما سعودی‌ها قصد دارند که عربستان را کشوری با تمدن کهن و جاذبه‌های مختلف معرفی کنند تا نه تنها مسلمانان، بلکه سایر مردم جهان نیز به این کشور سفر کرده و سعو‌ی‌ها بتوانند در کنار افزایش درآمد در حوزه زیارت، در بخش گردشگری نیز فعالیت کنند.

بر همین اساس نیز در ماه‌های گذشته احداث‌ شهری آینه‌ای را آغاز کرده و جاذبه‌های مصنوعی ایجاد و آن‌ها را تبلیغ می‌کنند. همچنین جذب فوتبالیست‌های مطرح جهان از دیگر اقدامات سعودی‌ها برای آشنایی مردم با عربستان و جذب گردشگران به منظور تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰ است.

صدور رایگان «ویزای توقف» برای سفر ۴ روزه به عربستان

سعودی‌ها در جدیدترین تصمیم نیز در حالی که عمره مفرده بدون محدودیت در عربستان برای زائران کشورهای مختلف برگزار می‌شود، برای توریستی کردن عمره مفرده و جذب گردشگران خارج از چارچوب کاروان‌ها، اقدام به اخذ ویزای رایگان به متقاضیان سفر به این کشور کرده است؛ به طوری که افراد برای سفر به عربستان با شرکت هواپیمایی این کشور دیگر نیازی به اخذ ویزا و مراجعه به سفارت عربستان ندارند و تنها با خرید بلیت پرواز می‌توانند عازم این کشور شوند.

البته افرادی که ویزای رایگان دریافت می‌کنند، فقط چهار روز امکان حضور در عربستان را دارند و باید بلیت رفت و برگشت را هم‌زمان تهیه کنند. لغو صدور ویزا برای سفرهای چهار روزه به عربستان یکی از اقدامات مسؤولان این کشور برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری غیرزیارتی است.

با این وجود، سعودی‌ها در مرحله نخست در حال جذب زائران کشورهای مختلف برای تشرف به خانه خدا با لغو ویزای کوتاه مدت هستند تا پس از آن سایر افراد هم تشویق به حضور در این کشور کنند. چرا که در بخشی از برنامه‌های عربستان به امکان انجام اعمال عمره مفرده و تشویق به حضور در سایر شهرهای عربستان اشاره شده است.

از امروز نیز ویزای چهار روزه رایگان عربستان با عنوان «ویزای توقف» برای متقاضیان سفر به این کشور از طریق شرکت هواپیمایی سعودی‌ صادر می شود و افراد با تهیه بلیت می‌توانند بدون نیاز به ویزا از هر نقطه از جهان که شرکت هواپیمایی عربستان پرواز دارد، عازم این کشور شوند.

در ماه‌های اخیر سعودی‌ها برنامه‌های متنوعی برای جذب گردشگران تدارک دیده‌اند که برپایی جشن‌ها و ایجاد فضای تفریحی در اطراف مکه مکرمه و مدینه منوره و همچنین حضور لیدرهایی برای تبلیغ جاذبه‌های عربستان و سایر شهرهای این کشور در مسیر زائران خانه خدا از جمله آنهاست.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: