۰

ساخت نمازخانه در مدارس دولتی ماساچوست

زکیه ویترسپونیکی، از کارمندان یک مدرسه، سال‌ها در رختکن و پشت قفسه‌ها نماز می‌خواند، زیرا در محل کار مکان مشخصی برای نماز خواندن وجود نداشت.
کد خبر: ۲۷۶۴۷۴
۱۴:۵۹ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مدارس دولتی شهر کمبریج اولین مدارسی هستند که برای دانش‌آموزان و کارکنان مسلمان خود فضایی را برای انجام مناسک دینی اختصاص داده‌اند.

زکیه ویترسپونیکی، از کارمندان یک مدرسه، سال‌ها در رختکن و پشت قفسه‌ها نماز می‌خواند، زیرا در محل کار مکان مشخصی برای نماز خواندن وجود نداشت.

وی افزود: مسلمانی که مجبور است چند بار در روز نماز بخواند، در حالی که قادر به انجام آن وظیفه نیست، دچار عذاب وجدان می‌شود.

زکیه به عنوان یکی از دستیاران حوزه ریاست در مدارس دولتی کمبریج یکی از بنیانگذاران جامعه مسلمانان این مدارس بود که از ارائه فضایی برای عبادت در تمام مدارس دولتی کمبریج حمایت کرد.

نمازخانه دبیرستان کمبریج اکنون مجهز به سجاده‌های نماز و نشانگر قبله است.

امان، کارشناس ارشد مدرسه ابتدایی مورس هم در این باره، می‌گوید: اینکه افراد می‌توانند احساس کنند که مجبور نیستند اسلام خود را در هنگام ورود (به محل تحصیل) در خانه بگذارند، قابل توجه است. این موضوع بسیار احساسی است به‌ویژه وقتی درک می‌کنید که بزرگ شدن در یک محیط بسیار سکولار که در آن موضوعات مرتبط با دین و خدا بسیار ناخوشایند است، به‌طوری که هیچ‌کس واقعاً نمی‌خواهد در مورد آن صحبت کند، به چه معناست. دانستن این احساس و دیدن اینکه ما شروع به از بین بردن آن کرده‌ایم و اجازه می‌دهیم بچه‌ها مسلمان باشند، بسیار قدرتمند است.

مانوئل فرناندز، مدیر ارشد مؤسسه عدالت در مدارس دولتی کمبریج نیز گفت: ما هویت‌ها و مذاهب بسیاری داریم و سعی می‌کنیم مدارس را به مکانی امن و فراگیر برای همه تبدیل کنیم.

سامبول صدیقی، شهردار کمبریج هم در این باره گفت: به عنوان یک مسلمان و اولین شهردار مسلمان در ایالت، واقعاً افتخار می‌کنم که در منطقه این کار انجام شد، همانطور که ما یکی از اولین مناطقی بودیم که گزینه‌های غذای حلال را در مدارس ارائه دادیم.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: