۰

طرز تهیه رولت کوکو سبزی مجلسی

رولت کوکو سبزی یکی از انواع فینگرفودهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت کوکو سبزی در ادامه همراه باشید.
کد خبر: ۲۷۶۳۹۸
۱۳:۳۲ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱

«شیعه نیوز»: طرز تهیه رولت کوکو سبزی با ژامبون فیلم رولت کوکو سبزی رولت کوکو سبزی با مرغ طرز تهیه رولت کوکو سبزی ساده طرز تهیه رولت کوکو سبزی طرح دار رولت کوکو سبزی با پنیر پیتزا رولت کوکو سبزی با مغز طرز تهیه رولت سبزیجات با خمیر

رولت کوکو سبزی یکی از انواع فینگرفودهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت کوکو سبزی در ادامه همراه باشید.


مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کوکو ۱ و نیم لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
مواد لازم میانی رولت
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو به مقدار کافی
ماست چکیده یا سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت کوکو سبزی مجلسی

طرز تهیه رولت کوکو سبزی
مرحله اول

برای تهیه رولت کوکو سبزی خوشمزه ابتدای کار مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و تا اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم.
مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.
مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را با کمک چنگال ریش ریش می کنیم. در ادامه سبزی کوکو (تره، پیازچه،شوید و جعفری) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود.
مرحله چهارم

حالا سبزی کوکو را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه سبزی کوکو را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس تخم مرغ را به همراه نمک و آرد به آن اضافه می کنیم.
مرحله پنجم

در این مرحله مایه کوکو را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه رژیمی می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.
مرحله ششم

حالا مایه کوکو را درون تابه می ریزیم و به صورت یکدست پخش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم کوکو کاملا بپزد. در ادامه زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد، حرارت را خاموش می کنیم، سپس درب تابه را به مدت ۳۰ دقیقه می بندیم.
مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان روی سطح کار را با سلفون یا کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کوکو سبزی را به آرامی روی آن بر می گردانیم. در ادامه روی طرف سرخ شده کوکو ماست چکیده یا سس می ریزیم.
مرحله هشتم

حالا ماست یا سس را روی کوکو پخش می ریزیم و مرغ های ریش ریش شده را به صورت پخش روی آن می ریزیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم.

طرز تهیه رولت کوکو سبزی مجلسی


مرحله نهم

در این مرحله زرشک را درون تابه می ریزیم و کمی تفت می دهیم، سپس از روی حرارت بر می داریم. در ادامه مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه زرشک روی رولت کوکو سبزی می ریزیم.
مرحله دهم

حالا کوکو را به کمک سلفون رول می کنیم، سپس سلفون را اطراف آن می پیچانیم و اجازه می دهیم به ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم و برش می زنیم. نوش جان.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: