۰

جزئیات پیشرفت بخش خدماتی پروژه صحن حضرت زینب(ع) در کربلا

بخش پروژه های مهندسی آستان قدس حسینی از پیشرفت ساخت بخش خدماتی صحن حضرت زینب (علیها السلام) برای خدمت رسانی به زائران و افتتاح آن در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۱۳۴
۱۰:۱۷ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، بخش پروژه های مهندسی آستان قدس حسینی از پیشرفت ساخت بخش خدماتی صحن حضرت زینب (علیها السلام) برای خدمت رسانی به زائران و افتتاح آن در سال ۲۰۲۳ میلادی خبر داد.

حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه‌های مهندسی و فنی آستان مقدس حسینی گفت: کارکنان این بخش کار را به منظور تکمیل آخرین اقدامات برای واحدهای بهداشتی و خدماتی پروژه صحن حضرت زینب(ع) ادامه می دهند.

وی افزود: این پروژه شامل 1150 واحد بهداشتی و درمانی است که در سه منطقه برای خدمت رسانی به زایران توزیع شده است.

حسین رضا مهدی افزود: 600 واحد بهداشتی در منطقه اردوگاه حسینی طی سال آینده برای ارایه خدمت به زایران افتتاح می شود.

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی در 9 نوامبر 2022 از تکمیل طرح های ویژه گذرگاه خیابان قبله امام حسین(ع) و تایید آن توسط مدیریت آستان مقدس حسینی و مسئولان مربوط در استان کربلای معلی خبر داد.

پروژه صحن حضرت زینب(ع) یکی از مهم‌ترین پروژه های توسعه به شمار می آید و مساحت آن به 152 هزار متر مربع می رسد. این پروژه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت اول بخش عبادی است که شامل صحن روباز نزدیک به حرم و مقام تل زینبیه و خمیه الفسطاط و همچنین صحن های پوشیده زیر زمین است.

بخش خدمات شامل یک ساختمان کامل برای مهمان و سه مرکز بهداشتی شامل هزار واحد بهداشتی است. همچنین یک زیرگذر خدماتی که بخش های این پروژه را مرتبط می کند. اما بخش فرهنگی شامل یک ساختمان مخصوص برای موزه حسینی، ساختمان کتابخانه وابسته به بخش امور فکری، سالن های همایش و دفاتر اداری است.

انتهای پیام

منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: