۲

چگونه مربای انگور سیاه درست کنیم؟

انگورهای سیاه شیرین مزه بوده و قند بالایی دارند، از طرفی علاوه بر انگور در این مربا از یک عدد سیب هم استفاده می شود؛ به دلیل وجود این قندهای طبیعی فقط از 500 گرم شکر استفاده می شود.
کد خبر: ۲۷۲۱۷۷
۱۵:۴۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

 «شیعه نیوز»: تاکنون مربای انگور را امتحان کرده اید؟! در این دستور آشپزی سعی بر آن داریم تا طرز تهیه یک مربای خوشمزه با میوه انگور را به شما همراهان همیشگی مامی فود آموزش دهیم.

برای تهیه این مربای خوشمزه احتیاج به انگور سیاه دارید انگور های سیاه معمولا درشت دانه اند و نسبت به سایر انواع این میوه، غلافی محکم تر دارند و برای پخت و جوشاندن مناسب ترند.

انگورهای سیاه شیرین مزه بوده و قند بالایی دارند، از طرفی علاوه بر انگور در این مربا از یک عدد سیب هم استفاده می شود؛ به دلیل وجود این قندهای طبیعی فقط از 500 گرم شکر استفاده می شود.

برای عطر این مربا از یک قاشق چایخوری پودر وانیل استفاده می شود و بهتر است آن را در مرحله آخر به مربا اضافه کنید تا عطر آن طی جوشاندن زیاد از بین نرود، برای مرباجات بهتر است از عصاره وانیل استفاده کنید ولی چون ممکن است به آن دسترسی نداشته باشید اگر از همان پودر وانیل استفاده کنید کفایت می کند.

این مربا را می توانید به همراه کره یا خامه در وعده صبحانه میل کنید و یا از آن برای تزیین کیک و کلوچه یا مکمل بستنی ها و دسرها استفاده نمایید.

چگونه مربای انگور سیاه درست کنیم؟

زمان آماده سازی زمان آماده سازی: 15 دقیقه
زمان پخت زمان پخت: 70 دقیقه
وعده غذایی وعده غذایی: صبحانه
مناسب برای مناسب برای: 4 نفر

مواد لازم:
انگور سیاه
یک و نیم کیلوگرم
شکر
500 گرم
سیب
1 عدد
وانیل
1 قاشق چایخوری
آب
2 لیوان

چگونه مربای انگور سیاه درست کنیم؟

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه مربای انگور سیاه:

برای تهیه این مربای خوشمزه به 1/5 کیلوگرم انگور سیاه احتیاج دارید، خوشبختانه کشور ما به ویژه شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی خاستگاه انگور سیاه به حساب می آید، شما هم بهتر است از همین انگورهای سردشت ارگانیک استفاده کنید؛ این انگور ها با خوشه های بزرگ و حبه های درشت و سیاه، قند بالایی داشته و برای تهیه مربا و مارمالاد بسیار مناسب اند.

خوشه های انگور را داخل یک ظرف مناسب قرار داده و جلوی دستتان بگذارید و شروع کنید به جدا کردن حبه های انگور از خوشه آن. این کار را به طور کامل انجام دهید سپس حبه های انگور را داخل یک سبد یا آبکش ریخته و به طور کامل شستشو دهید تا تمیز شوند.

توجه داشته باشید که دانه های انگور را حین شستشو له نکنید.
مرحله دوم تهیه مربای انگور سیاه:

دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب سرامیکی بریزید سپس قابلمه را روی گاز قرار دهید و حرارت را متوسط کنید حالا دانه های انگور شسته شده را داخل قابلمه بریزید و مجال بدهید تا دانه های انگور با آب درون قابلمه به مدت 15 دقیقه بجوشد و پخته شود.

پس از این مدت زمان گاز را خاموش کنید.


مرحله سوم تهیه مربای انگور سیاه:

حالا باید دانه های انگور پخته شده را له کنید تا آب آن ها خارج شود سپس کل این مواد را صاف کنید تا پوسته حبه های انگور و هسته همه انگور ها ها جدا شود و فقط آب و لعاب آن ها باقی بماند.
مرحله چهارم تهیه مربای انگور سیاه:

1 عدد سیب درشت را با آب سرد کامل بشویید سپس پوست آن را بگیرید، حالا بافت اصلی سیب را به قطعات کوچک مکعبی خرد نمایید.

عصاره انگور سیاه را داخل قابلمه سرامیکی بریزید، 500 گرم شکر و قطعات خرد شده سیب را به آن بی افزایید و حرارت را ملایم کنید و اجازه دهید تا مواد درون قابلمه به مدت 40 الی 45 دقیقه بجوشد.

بعد از این مدت زمان، قابلمه را از روی گاز برداشته و کنار بگذارید و اجازه دهید کمی گرمای خود را از دست بدهد سپس از یک گوشتکوب برقی استفاده کنید و داخل قابلمه قرار دهید تا سیب های پخته شده را له کند و لعاب خوبی به مربا بدهد؛ اگر گوشتکوب برقی نداشتید از کوشتکوب دستی چوبی استفاده کنید و مواد درون قابلمه را بسابید.


مرحله پنجم تهیه مربای انگور سیاه:

باز هم قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا مربا قوام بیاید تقریبا 5 الی 10 دقیقه بگذارید به همین حالت بجوشد و روی سطح مربا حباب بزند، در این مرحله باید یک قاشق چایخوری وانیل را داخل قابلمه بریزید.

برای این که مقدار قوام مربا را بسنجید، چند قطره از آن را داخل یک بشقاب بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود، اگر دیدید که پس از خنک شدن غلظت مناسب یک مربا دارد، گاز را خاموش کنید.

این مربا را به داغی داخل ظروف شیشه ایی درب دار بریزید و درب آن را محکم ببندید و کنار بگذارید تا دمای آن در محیط آشپزخانه کاهش پیدا کند سپس آن را در یخچال نگهداری کرده و به مرور به مصرف برسانید. نوش جان

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
سوال?آیا باجوش آمدن، انگور تبدیل به شراب نمی گردد،?
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
سلام جوشیدن انگور در آب اشکال شرعی ندارد؟