۰

سجده بر کدام سنگ‌ها جایز است؟

شبهای چهارشنبه جا مهری های مسجدجمکران در هنگام برپایی نماز بجای تربت سید الشهدا (ع) مملو از سنگهایی بود که برای نمازگزاران قرار داده شده بود که درپی اعتراض حاضران و اطلاع مسئولین، سنگها جمع آوری شدند .
کد خبر: ۲۷۰۷۵۸
۱۳:۲۴ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، مسجد مقدس جمکران در شبهایی مملو از سنگهایی بود که حاضران باید به هنگام اقامه نماز به جای مهر از آنها استفاده می‌کردند. این سنگها بعنوان هدیه و بدون اطلاع مسئولان مسجد در این مکان قرار گرفته بودند.

ابراهیم صدوقی مسئول روابط عمومی مسجد مقدس جمکران در واکنش به انتشار خبر قرار دادن سنگ به جای مهر در جا مهری های مسجد گفت: گاهی افراد بسته های مهری را به مساجد هدیه می کنند که این سنگها نیز توسط برخی افراد در مسجد قرار داده شده بود و مسئولان هیچ اطلاعی از این مسئله نداشتند.

وی تأکید کرد: به محض اطلاع نسبت به جمع آوری آنها اقدام شد چراکه اولویت ما استفاده از مهرهای کربلا و تربت سیدالشهدا(ع) است.

 طی چند نوبت، شبهای چهارشنبه جا مهری های مسجدجمکران در هنگام برپایی نماز بجای تربت سید الشهدا (ع) مملو از سنگهایی بود که برای نمازگزاران قرار داده شده بود که درپی اعتراض حاضران و اطلاع مسئولین، سنگها جمع آوری شدند .

احکام

دفتر آیت الله وحید خراسانی:

از نظر آیت الله وحیدخراسانی سجده بر سنگهای بکر بیابان هیچ اشکال شرعی ندارد اما سجده بر سنگهای معدنی تزئینی پرداخت شده، کوره رفته و صیقل داده شده با مواد احیانا شیمیایی شبهه داشته و نماز خواندن با آن صحیح نیست و باید جانب احتیاط را در این خصوص رعایت کرد.

آیت الله نوری همدانی:

دفتر پاسخگویی به سؤالات آیت الله نوری همدانی نیز در پاسخ به این سؤال، گفت: بر اساس نظر آیت الله نوری همدانی سجده بر سنگهای معدنی مثل عقیق، فیروزه و .... جایز نیست اما سجده بر سنگهای مرمر، گرانیت و... که تنها تراش خورده است، جایز است.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: