۰

حمله موشکی اسرائیل به جنوب دمشق

منابع خبری سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان پایتخت این کشور، خبر دادند.
کد خبر: ۲۶۹۹۳۵
۱۵:۳۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار شدید در آسمان دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند.


خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در آسمان حومه دمشق مقابله کرده است.

بنا به این گزارش، پدافند هوایی سوریه تعدادی از موشک‌های شلیک شده را در حریم هوایی حومه جنوبی دمشق منهدم کرد.

برخی رسانه‌ها می‌گویند چندین موشک شلیک شده به سمت دمشق، در حومه آن فرود آمده است.

بر اثر این حمله هوایی رژیم صهیونیستی، اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق دچار آتش سوزی شده و دو پرواز هم لغو شده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت: حوالی ساعت 23 جمعه شب دشمن اسرائیلی حمله‌ای را با موشک‌های زمین به زمین از جولان اشغالی سوریه به برخی مناطق جنوب دمشق انجام داد که پدافند هوایی ما با آن مقابله و بسیاری از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کرد.

براساس اعلام ارتش سوریه، بر اثر این حمله سه نفر به شهادت رسیدند. شهدا افسران سوری بودند که در یک سایت پدافند ارتش سوریه حضور داشتند.

گزارش‌های تکمیلی از اصابت یک موشک متخاصم به یک پارکینگ خودرو واقع در ورودی محله «السیده زینب» و مسدود شدن مسیر منتهی به هتل «الروضه» در ریف جنوبی دمشق حکایت دارد.

گفته می‌شود فرودگاه بین‌المللی دمشق، مقر لشکر یکم و جبل المانع در شهر «الکسوه» اهداف اصلی حملات شبانه رژیم صهیونیستی به سوریه بودند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» نیز گزارش داد، به حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) آسیبی وارد نشده و محل برخورد موشک نسبتاً دور است.

همزمان برخی منابع غربی نیز خبر دادند سامانه‌های پدافند موشکی در شهر بندری طرطوس نیز برای مقابله با اهداف متخاصم، فعال شده‌اند.

یک خبرنگار صهیونیست هم اذعان کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، نقاط مختلفی در سوریه را هدف قرار دادند.

این خبرنگار نوشت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حمله اسرائیل، کاروانی از کامیون‌های اسلحه و مهمات را که وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شده و به سمت انبارهای الکسوه و جمرایا در حرکت بودند، هدف قرار داده است. اصابت موشک‌های اسرائیلی به اهداف، خود باعث انفجارهای مهیبی شد که از مرز لبنان و کل پایتخت دمشق شنیده شد.

این تجاوزات هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: