۰

کشف سازمان زمین‌شناسی آمریکا براساس گواه قرآن درباره اعماق زمین

سازمان زمین‌شناسی آمریکا تعداد لایه‌های زمین را برابر با هفت لایه شناسایی کرده در عین حال بسی جای شگفتی است که بدانید قرآن کریم قرن‌ها پیش به همین عدد هفت برای تعداد لایه‌های زمین اشاره کرده است.
کد خبر: ۲۶۹۸۹۳
۱۳:۰۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

گواه قرآن بر حقیقتی علمی درباره اعماق زمین

به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان زمین‌شناسی آمریکا تعداد لایه‌های زمین را برابر با هفت لایه شناسایی کرده در عین حال بسی جای شگفتی است که بدانید قرآن کریم قرن‌ها پیش به همین عدد هفت برای تعداد لایه‌های زمین اشاره کرده است. زمین‌شناسان در مورد تعداد لایه‌های زمین اختلاف نظر دارند، اما اگر به معروف‌ترین سایت علوم زمین برویم، متوجه می‌شویم که آنها تعداد لایه‌های زمین را با عدد هفت تعریف می‌کنند.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا(USGS) تحقیقی را در مورد لایه‌های زمین منتشر و قطر زمین را حدود ۱۲۷۵۰ کیلومتر تعیین کرده و سه لایه اصلی زمین را که مدت‌ها پیش کشف شده بودند، شناسایی کرده است.

گواه قرآن بر حقیقتی علمی درباره اعماق زمین

کره زمین از سه لایه اصلی پوسته، جبه(گوشته) و هسته تشکیل شده است. خارجی­‌ترین لایه کره زمین پوسته است. این لایه در مقایسه با دیگر لایه‌های زمین ضخامت کمتری دارد. ضخامت آن در زیر اقیانوس‌ها کمتر و در زیر قاره‌ها تا حدود ۱۰۰ کیلومتر هم می‌رسد.

در زیر پوسته، جبه یا گوشته قرار دارد. این لایه ضخامت بالایی (در حدود ۲۹۰۰ کیلومتر) دارد. گوشته از سه قسمت بیرونی، میانی و درونی تشکیل شده است که گوشته میانی حالت نیمه جامد و خمیری دارد ولی دو قسمت دیگر گوشته (بیرونی و درونی) جامد هستند.

در زیر گوشته، سومین لایه زمین یعنی هسته قرار دارد. این لایه از دو قسمت به نام‌های هسته بیرونی و هسته درونی تشکیل شده است. هسته بیرونی مذاب است و دارای ضخامتی در حدود ۲۲۰۰ کیلومتر و هسته درونی جامد است و عمدتاً از آهن و نیکل تشکیل شده و ضخامت آن حدود ۱۲۵۰ کیلومتر است.

قسمت فوقانی کره زمین(شامل پوسته و گوشته فوقانی) که از مواد سخت تشکیل شده است به نام سنگ کره یا لیتوسفر شناخته می­‌شود. لایه زیرین سنگ کره، سست‌کره یا استنوسفر نام دارد. این قسمت که زیر سنگ کره قرار می­‌گیرد از ضخامتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برخوردار است. سنگ کره بر روی جبه یا گوشته حالت شناور دارد. جابجایی سنگ کره بر روی سست‌کره عامل و منشأ بسیاری از پدیده‌ها و تغییرات در سطح زمین از جمله زمین لرزه و آتش‌فشان است.

در نتیجه، ما هفت لایه داریم که از داخل به بیرون عبارتند از:

۱- هسته داخلی

۲- هسته مذاب بیرونی

۳- گوشته پایینی

۴- جبه بالایی

۵- سست کره

۶- سنگ‌کره

۷- پوسته زمین

گواه قرآن بر حقیقتی علمی درباره اعماق زمین

 

و حالا با هم در این آیه از قرآن کریم تأمل کنیم که با اشاره به هفت طبقه بودن زمین می‌فرماید: «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا: خدا همان كسى است كه هفت آسمان و همانند آنها هفت زمين آفريد فرمان [خدا] در ميان آنها فرود مى‌‏آيد تا بدانيد كه خدا بر هر چيزى تواناست و به راستى دانش وى هر چيزى را در بر گرفته است»[الطلاق: ۱۲]، و از طریق کلمه (مثلهن: مثل آنها) می‌فهمیم که زمین‌ها مانند آسمان‌ها هفت طبقه است، اما چرا می‌گوییم طبقات؟ زیرا آسمان‌ها نیز دارای طبقاتی است، چنانکه حق تعالی فرمود: «آیا ندیدی که چگونه خداوند هفت آسمان را به صورت طبقه آفرید» [نوح: ۱۵].

پس از نظر علمی برای ما ثابت شده است که تعداد طبقات زمین هفت عدد است و در قرآن نیز برای ما تأیید شده است که تعداد لایه‌های زمین هفت طبقه است و این بدان معنی است که قرآن قرن‌ها پیش درباره این حقیقت علمی گواهی داده بوده است و این گواه اعجاز علمی قرآن کریم در عصر ماست.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: