۰

چرا کیکم گنبدی میشه؟ + راه حل

پختن کیک خانگی حس دل انگیزی به انسان ها می دهند. اگر تاحالا برایتان اتفاق افتاده که کیکتان گنبدی شود باید نکاتی را رعایت کنید تا این مشکل پیش نیاید.
کد خبر: ۲۶۹۴۲۷
۱۲:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، میل کردن تکه‌ای کیک ساده که خودتان آن را در خانه آماده کرده‌ا‌‌ید، در یک عصر دل‌انگیز به شما حس خوب و خوشایندی خواهد داد. برای اغلب ما که به کیک پزی و شیرینی پزی علاقمندیم، این روزها دستورها زیادی برای پختن کیک وجود دارد. برای پخت یک کیک بی‌نقص و عالی نکات بسیار ریزی را باید رعایت نمایید تا کیک شما دچار مشکل نشود. اگر می خواهید کیکی که می پزید، گنبدی شکل نشود، نکات این بخش به یادتان باشد.

چرا کیکم گنبدی میشه؟ + راه حل


علت گنبدی شدن کیک

یکی از علت های گنبدی شکل شدن کیک این است که دمای فر شما بالاست، شما باید برای تهیه کیک مقدار دما را نسبت به دمای ذکر شده در دستور تهیه پایین‌تر آورید، می توانید چند کیک درست کنید تا قلق فر شما به دستتان بیاید.
دلیل دیگر گنبدی شکل شدن کیک به ریختن مواد درون قالب باز می گردد. اگر شما مواد را یکجا درون قالب بریزید، کیکتان گنبدی شده، بهتر است مواد را درون قالب پخش کنید.
دلیل دیگر این است که شما موادتان را درست اندازه نگرفته اید. استفاده بیش از حد از آرد سبب گنبدی شکل شدن کیک می شود پس اگر آردتان در یخچال قرار دارد و منسجم شده است، با قاشق و درست اندازه گیری کنید تا بیش از حد آرد استفاده نکنید.
اگر شما در تهیه کیک از تخم مرغ کوچک استفاده کنید، کیک شما گنبدی می شود. تخم مرغ مناسب برای تهیه کیک تخم مرغی است که وزن آن بین 55 تا 60 گرم باشد.
اگر شما مواد کیکتان را بیش از حد و در جهت های مختلف هم بزنید، کیک شما گنبدی خواهد شد.
گرم شدن بیش از 30 دقیقه فر قبل از پختن کیک و پختن کیک در طبقه بالا یا پایین فر نیز از علت های دیگر گنبدی شکل شدن کیک می باشد.
دلیل دیگر این است که از فالب بزرگ استفاده می کنید، اگر مواد کیک به نسبت قالب کم باشد، حتما کیک شما گنبدی می شود.

چرا کیکم گنبدی میشه؟ + راه حل


راه حل؛ چکار کنیم که روی کیک ما گنبدی نشود؟

قالب کیک شما باید با مواد اولیه آن تتناسب داشته باشد، اگر می خواهید روی کیک شما گنبدی نشود باید مواد کیکی که در قالب می ریزید یک سوم و یا نیمی از قالب شما را پر کند و کمتر از این میزان نباشد.
مواد را به شکل یکنواخت در قالب پخش کنید و سپس پند بار به آرامی قالب را بلند کرده و بر روی یک سطح صاف بزنید تا حباب های اضافی از بین مواد خارج گردد.
کیک را در طبقه وسطی فر بپزید.
یک حوله قدیمی تمیز و خیس را اطراف قالب بسته و قالب را داخل فر قرار دهید. با این کار دمای فر به شکل یکسان پخش می شود.
کیک را در زمانی طولانی تر و با دمای کمتر بپزید.
زمان زیادی قبل از قرار دادن قالب، فر را گرم نکنید.

چرا کیکم گنبدی میشه؟ + راه حل

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: