۰

یک زن برای اولین بار در الازهر پست مهم می گیرد

یک مقام مسئول در الازهر شریف تایید کرد که در روزهای آتی برای اولین بار یک زن در پستی که پیش از این در تاریخ الازهر منحصر به مردان بوده، منصوب خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۹۲۶۱
۱۵:۳۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، یک مقام مسئول در الازهر شریف تایید کرد که در روزهای آتی برای اولین بار یک زن در پستی که پیش از این در تاریخ الازهر منحصر به مردان بوده، منصوب خواهد شد. سایت مصراوی از قول محمد الضوینی معاون الازهر نوشت: به زودی یک زن در پست رئیس منطقه الازهر در یکی از استان های مصر سفلی منصوب خواهد شد.

الضوینی افزود: این اولین بار است که یک زن متصدی پست رئیس اداره مرکزی منطقه الازهر (یکی از شعبه های الازهر شریف) می شود و احتمالا به نیابت از شیخ احمد طیب در مراسمات شرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: این پست تاپیش از این منحصر به مردان بوده است.

این مقام الازهر مصر با اشاره به اینکه شیخ الازهر حامی انتصاب زنان در پست های ریاستی است البته در صورتی که شرایط اجازه دهد، تصریح کرد: دانشگاه الازهر ۲۴ رئیس زن  و ۳۵ معاون رئیس در دانشکده های قاهره و دیگر مناطق دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که خانم نهله الصعیدی به عنوان متصدی رئیس مرکز توسعه آموزش اتباع خارجی الازهر منصوب شده است و الهام شاهین نیز معاون مدیر کل مجمع مطالعات اسلامی امور واعظان زن است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: