۰

تعداد شهر‌های قرمز صفر شد

نقشه‌ای که بی شک واکسیناسیون گسترده و وسیع در شکل گیری آن سهم بسزایی داشته است و تداوم آن هم در گرو تداوم استقبال از واکسیناسیون است که در تزریق دوز سوم، اوضاع مطلوبی ندارد و به همین تناسب، می‌شود حدس زد در دوز چهارم هم خوب پیش نخواهد رفت؛ مگر آنکه مسئولان دست به کار شوند.
کد خبر: ۲۶۹۲۲۵
۰۹:۰۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، نقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا رنگ قرمز به طور کامل از آن حذف شد و رنگ آبی بخش‌های وسیعی از آن را در بر بگیرد.

بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، شمار شهر‌های قرمز که هفته گذشته به شدت کاهش یافته بود، به «صفر» رسید؛ اتفاقی که معنای آن، بهبود چشمگیر اوضاع کرونایی در کشورمان است.

البته بهبود اوضاع منحصر به شهر‌های قرمز نیست و در شهر‌های نارنجی هم دیده می‌شود، به این صورت که شمار شهر‌های نارنجی از ۴۸ به ۳۳ شهرستان کاهش یافته است و نوید بخش روز‌های خوبی برای کشورمان است که با توجه به بهار طبیعت، می‌تواند به رونق گرفتن گردشگری منجر شود.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، دهم اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد تقریبا ثابت مانده (از ۳۲۳ به ۳۲۱ شهرستان رسیده) و شاهد افزایش شهر‌های آبی هستیم که از ۷۵ به ۹۴ شهرستان افزایش یافته است. وضعیتی که حکایت از اوضاع مطلوب در ۴۱۵ شهرستان کشورمان دارد که در وضعیت زرد و آبی قرار دارند.

ترسیم نقشه‌ای قابل توجه که بی شک واکسیناسیون گسترده و وسیع در شکل گیری آن سهم بسزایی داشته است و تداوم آن هم در گرو تداوم استقبال از واکسیناسیون است که در تزریق دوز سوم، اوضاع مطلوبی ندارد و به همین تناسب، می‌شود حدس زد در دوز چهارم هم خوب پیش نخواهد رفت.

شرایطی که برای تغییرش، اتخاذ تدابیر ویژه نیاز است و باید دید مسئولان چه اقداماتی را در این خصوص در دستور کار قرار خواهند داد و آیا خواهند توانست از وخیم شدن دوباره اوضاع و شروع موج بعدی پیشگیری موثری به عمل آورند یا قرار است با عبور از بهار طبیعت، بار دیگر شاهد خزان نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان باشیم؟!

تعداد شهر‌های قرمز صفر شد

تعداد شهر‌های قرمز صفر شد

تعداد شهر‌های قرمز صفر شد

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: