۰

طالبان دانشگاه را زنانه مردانه کرد!

وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده که پس از این دانشجویان دختر و پسر در افغانستان باید در روزهای جداگانه به دانشگاه رفته و در کلاس حاضر شوند.
کد خبر: ۲۶۹۰۳۵
۰۹:۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرده که پس از این دانشجویان دختر و پسر در افغانستان باید در روزهای جداگانه به دانشگاه رفته و در کلاس حاضر شوند.

احمد تقی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان در توجیه این تصمیم گفته است که "برای اینکه دانشجویان وقت کافی برای کارهای عملی و گروهی داشته باشند و به همین ترتیب استادان بتوانند کارهای آکادمیک و تحقیقی انجام دهند، براساس پیشنهاد شورای علمی دانشگاه کابل، رهبری وزارت تحصیلات عالی تصمیم گرفته است که روند درسی دانشگاه کابل و دانشگاه پلی تکنیک کابل پس از این سه روز برای دختران و سه روز برای پسران برگزار شود."

به گزارش بی.بی.سی این نخستین بار است که در افغانستان اوقات درسی دانشگاه‌ها در این کشور میان دختران و پسران در روزهای جداگانه هفته برگزار می‌شود.

در دور قبلی حاکمیت طالبان بر افغانستان، زنان اجازه آموزش و کار را نداشتند و در هشت ماه گذشته که این گروه بر افغانستان حاکم شده، به دختران بالاتر کلاس از ششم اجازه درس خواندن داده نشده است. هرچند دانشجویان دختر اجازه داشته‌اند در سر کلاس‌های درس‌ خود در دانشگاه‌ها حاضر شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: