۷

جزییات تازه از هویت ضارب سه روحانی در حرم رضوی (ع)

رسانه های ایران جزییات تازه ای از هویت ضارب سه روحانی در حرم رضوی (ع) منتشر کردند.
کد خبر: ۲۶۸۵۵۵
۱۵:۴۳ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، روز گذشته فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی یکی از آنها را به شهادت رساند و دو روحانی دیگر را زخمی کرد که حال یکی از آنها تا کنون وخیم است.

ضارب، فردی 21 ساله، به نام عبداللطیف مرادی، ازبک تبار است که یکسال پیش به صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است.

او به همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

عبداللطیف مرادی برخلاف مسلمانان اهل سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.

وی ساعت 13 روز گذشته (سه شنبه 16 فروردین) با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی می شود و در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند. بدین ترتیب او ساعت 14 و 16 دقیقه به سمت سه روحانی حمله کرده و با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار می‌دهد.  او فقط به یکی از این روحانیون 20 ضربه چاقو زده است که احتمالاً همان طلبه ای است که به شهادت نائل شد.

شنیده شده که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

6 متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
لطفا مسئولین قضایی هر چه زودتر این مردک وهابی و همدستانش را اعدام کنند تا هر چه زودتر به وصال سه نفر حوری خیالیشان برسند. البته اگر جهنم هم حوری داشته باشد . این آدمها منبع جهالت و حماقت و خریت اند که وهابی‌ها خرشان می‌کنند و از آنها سواری می‌گیرند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
پسر بچه نادان نافهم، اگر ما شیعیان بی راه می رویم بیایید وقت بگزارید هدایت مان کنید. ثواب دارد از ظلالت در مان بیاورید نه اینکه بکشیدمان
اغعت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
نباید اینقدر کشور بی در وپیکر باشد که هر کس وناکس بی گذرنامه وقاچاق از هر جای مرز وارد شود واین فجایع را درست کند حداقل اگر به فکر مردم نیستید به فکر خودت.ن روحانیت باشید که این تکفیری ها و داعشی های قسم خورده به قتل نیایند
عباس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
چرا در سر منبرهایتان مردم را از بدرفتاری با مهاجران افغان منع نمی کنید ، وقتی ظارب وهابی
بوده چرا مهاجران مظلوم را اذیت می کنید ،اگر چه
با افغان ها بدون انجام جرم هم مانند مجرمان رفتار
میشود
مشهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
درمشهد بیش از دوملیون افغانی وجوددارد که بیش از 90درصدانها سنی واکثراوهابی هستند خطر تغییر ترکیب جمعیتی مشهد بسیار زیاداست دولت لااقل افغانی هایی که قاچاق واردایران ومشهدشده اندرا اخراج نماید اینبار اگر درحرم امام رضا باانهمه کنترل مرتکب جنایت میشوند دراینده نزدیک درخانه های مردم مرتکب قتل وغارت وجنایت و... خواهند شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
اللهم العن اول ظالما ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک اللهم العن العصابه الذی جاهدت الحسین و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله اللهم العنهم جمیعا
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
التماس میکنم احساسی برخورد نکنید! همه مهاجرین را بایک دید نگاه نکنید ،دوستانی دارید که جان فدا یند، اشغالگر نیستند کم وبیش دارید می بینید!