۱

آخرین خبرها از حمله به طلاب در حرم امام رضا(ع)

حدود ساعت ۱۴ روزگذشته، فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر امام رضا(ع) حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و یکی از طلاب به شهادت رسید.
کد خبر: ۲۶۸۵۴۷
۱۲:۴۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، حدود ساعت ۱۴ روزگذشته، فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر امام رضا(ع) حمله‌ور شد و آنها را مورد اصابت قرار داد؛ ضارب دستگیر شد و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و یکی از طلاب به شهادت رسید.

 

 در ادامه مهمترین اخبار و محکومیت اشخاص و نهادها درباره حمله به طلاب در حرم امام رضا(ع) را می خوانید:

دستور رئیسی به وزارت اطلاعات برای شناسایی عوامل حادثه حمله به طلاب در حرم رضوی(ع)

 رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن محکومیت حادثه روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع) و تسلیت شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، تاکید کرد: قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی می شود.

دادستان کل کشور دستو رداد: رسیدگی فوری و برخورد قاطعانه با عوامل حمله به سه روحانی جهادگر در مشهد‌ مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری از دادستان مشهد و نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه یابی دست‌های پشت پرده و پنهان حمله به سه روحانی جهادگر را درخواست کرد.

قالیباف: حادثه حرم رضوی با جدیت بیشتری ریشه‌یابی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت یک طلبه در حرم رضوی گفت: مسئولین باید چنین اتفاقاتی را به جد پیگیری و آن را ریشه یابی کنند. پیگیری جدی آغاز شده و امیدوارم که با جدیت بیشتری پیش رود.

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به حمله اخیر به ۳ طلبه در حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: جنایت رخ داده را در حرم مطهر رضوی محکوم می کنم. این حادثه ناگوار و درگذشت طلبه فعال در مناطق محروم مشهد را به مردم خراسان و خانواده محترم حجت الاسلام و المسلمین اصلانی تسلیت عرض می کنم.

 

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمله به طلاب در حرم امام رضا(ع) را محکوم کرد

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای حمله به طلاب در حرم امام رضا(ع) را محکوک کرد.

 متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت کوردلانه مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت ومجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد وتبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه دار کرد.

این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

ضروری است این جنایت سبعانه ازطرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.

رئیس سازمان اوقاف حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) را محکوم کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پیامی حادثه تروریستی و حمله به سه تن از طلاب را در حرم رضوی محکوم کرد.

 در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ…

حرم شریف امام‌رضا علیه‌السلام از سالیان دور همواره مٲمن و ملجٲ مردمی بوده است که حب اهل‌بیت علیهم‌السلام با پوست و گوشت و خون آنها عجین شده است.

توطئه‌هایی از این قبیل که جامعه روحانیت را در حرم امام رضا علیه‌السلام هدف قرار می‌دهد نشان از این است که نظام سلطه و دشمنان سفاک شیعه تا چه حد از اماکن و مبلغان مذهبی بیمناکند.

بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم در محکومیت جنایت اخیر در حرم مطهر رضوی

سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) ضمن محکومیت شدید جنایت اخیر صورت گرفته در حرم مطهر رضوی و تبریک و تسلیت شهادت یکی از روحانیون انقلابی و جهادگر، از مسئولان امنیتی و نهادهای متولی خواست تا با قاطعیت و شفافیت لازم در قضیه اخیر ورود کرده و اقدامات انجام شده را با ملت انقلابی و همچنین جامعه حوزویان در میان بگذارند.

بخشی از مهاجرین افغان مقیم ایران در بیانیه‌ای حادثه تروریستی حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) را محکوم کردند.

 متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انالله و انا الیه راجعون
با اظهار تاسف و نا باوری ما امروز از رویداد خونینی و دلخراشی اطلاع یافتیم که در حرم مطهر امام رضا (ع) بوقوع پیوست که منجر به شهادت یکی از شخصیت های برجسته و جید اهل تشیع گردید این ضایعه بزرگ قلب تمام مسلمانان را جریحه دار نموده
ما مردم افغانستان ومهاجرین اهل سنت ضمن اینکه به خانواده محترم شهید و مردم متدین ایران عرض تسلیت نموده وبرای شهید جنت الفردوس و برای مجروحین شفاء عاجل خواسته ، چنین رویدادی را اصلا غیر انسانی و غیر اسلامی میدانیم و این حادثه المناک را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و خود را در این غم بزرگ با مردم کشور دوست و برادر( جمهوری اسلامی ایران ) شریک میدانیم .

بیانیه جمعی از اساتید و فرهنگیان افغانستانی مقیم ایران درمحکومیت حمله به طلاب در حرم رضوی(ع)

جمعی از اساتید و فرهنگیان افغانستانی مقیم ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به طلاب در حرم رضوی(ع) اظهار کردند:حادثه شوم سوم رمضان درحرم مطهررضوی بی گمان ادامه حادثه تروریستی هفته پیش در گلستان وترور دوتن از علمای اهل سنت درآن استان – ولایت- ودرراستای ایجاد خلل ونفاق درصف متحد اقوام وجمعیت های ساکن در ایران است، وهیچ ربطی به ملیت، زبان وقومیت خاص ندارد

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
هادی
Germany
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
آقایان جمعیت رو دریباید،
تورو خدا دارن اهل سنت و وهابیت دارن زیاد میشن و همین وطر تکثیر میشوند،
بهترین راه تبلیغ تشیع و فرزند آوریه