۰

مردم افغانستان باید به طالبان زکات بدهند

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، در نشست سه‌روزه سران این گروه که در قندهار برگزار شد، مدعی شد اگر توانایی داشت «برای تک‌تک مردم افغانستان حقوق ماهانه تعیین می‌کرد»، اما چون اقتصاد طالبان ضعیف است، مردم باید به این گروه زکات و مالیات بپردازند.
کد خبر: ۲۶۸۲۳۷
۱۱:۴۱ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱

مردم افغانستان باید به طالبان زکات بدهند

به گزارش «شیعه نیوز»، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، در نشست سه‌روزه سران این گروه که در قندهار برگزار شد، مدعی شد اگر توانایی داشت «برای تک‌تک مردم افغانستان حقوق ماهانه تعیین می‌کرد»، اما چون اقتصاد طالبان ضعیف است، مردم باید به این گروه زکات و مالیات بپردازند.

 خبرگزاری باختر، رسانه وابسته به طالبان، با انتشار گزارشی از نشست سه‌ روزه سران گروه طالبان در قندهار نوشت که این نشست به رهبری ملا هبت‌الله و با حضور ملا محمدحسن آخوند، نخست‌وزیر، ملا عبدالغنی برادر و مولوی سلام حنفی، معاونان نخست‌وزیر، و شماری دیگر از اعضای کابینه طالبان برگزار شده است. این نخستین نشست اعضای ارشد طالبان در قندهار با حضور رهبر این گروه است. هرچند گفته می‌شود ملا هبت‌الله چند سال قبل در نتیجه یک انفجار در شهر کویته پاکستان کشته شد، سخنگویان و رسانه‌های طالبان همواره به نام او، فرمان‌ها و نامه‌هایی خطاب به مردم و اعضای این گروه صادر می‌کنند.از نشست قندهار که گفته می‌شود برای حل اختلاف‌های درونی و همچنین جست‌وجوی راه‌حل‌هایی برای کسب مشروعیت بین‌المللی برگزار شده، هیچ عکس، ویدیو یا صوتی از شرکت‌کنندگان و ملا هبت‌الله منتشر نشده است.

در اطلاعیه‌ای که سخنگوی طالبان در مورد نشست قندهار منتشر کرد، آمده است: «در این جلسه، هبت‌الله آخوندزاده به وزیران و مسئولان در مورد کارهای ادارات و شعبه‌های مختلف، استحکام و تقویت بیشتر امارت اسلامی و برقراری نظم و حل مشکلات، توصیه‌ها و هدایت لازم را صادر کرد.»رهبر طالبان در این جلسه دستور داد که همه اعضای طالبان به نهادهای امنیتی تحت‌کنترل این گروه جذب شوند و از تسلیحاتی که از نیروهای خارجی و نیروهای دولت پیشین افغانستان به جا مانده و اکنون در اختیار این گروه است، محافظت شود.ملا هبت‌الله در سخنان خود به تمامی مسئولان اداره‌های تحت‌کنترل طالبان توصیه کرد، از اسراف خودداری کنند. در خبرنامه سخنگوی طالبان، به نقل او آمده است: «مشکلات و مسائل ملت بیچاره‌ خود را درک می‌کنم اما هنوز امارت اسلامی از لحاظ اقتصاد ضعیف است. مردم باید با [پرداخت زکات و مالیات] با نظام خود همکاری کنند.»

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: