۰

گفت وگوی وزرای خارجه عربستان و روسیه درباره اوکراین

منابع خبری گزارش دادند، وزرای خارجه عربستان سعودی و روسیه درباره اوکراین تلفنی گفت وگو کردند.
کد خبر: ۲۶۸۱۲۰
۰۹:۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش «شیعه نیوز»، منابع خبری گزارش دادند، وزرای خارجه عربستان سعودی و روسیه درباره اوکراین تلفنی گفت وگو کردند.

«فیصل بن فرحان» و «سرگئی لاوروف» در خصوص چشم‌انداز میانجیگری عربستان برای حل بحران اوکراین گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عربستان در این تماس، بر موضع حمایتی ریاض برای حل و فصل بحران اوکراین از طریق راه کارهای صلح‌آمیز و مذاکره‌ای تأکید کرد.

این دومین گفت وگوی تلفنی بن فرحان و لاوروف طی حدود دو هفته اخیر است.

ظاهرا عربستان سعودی در تلاش برای میانجی گری در مساله اوکراین بین روسیه و اوکراین است و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی برای این منظور پیش تر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تلفنی گفت وگو کرده بود.

رئیس جمهور روسیه هم در گفت وگوی تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با انتقاد از فشارهای غرب بر کشورش، سیاسی کردن مسائل مربوط به انرژی در سطح جهان که آمریکا و غرب آن را برای اعمال فشار بر رقیبان خود تبدیل کرده‌اند، غیرقابل قبول خواند.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه (۵ اسفند) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: