۰

طرز تهیه ارمنی پلو

ارمنی پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ارمنستان است که با مواد متنوعی درست می شود. پلو سبزیجات با مرغ یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که در دسته بندی غذاهای پلویی قرار می گیرد.
کد خبر: ۲۶۶۹۴۶
۱۴:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، ارمنی پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ارمنستان است که با مواد متنوعی درست می شود.

پلو سبزیجات با مرغ یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که در دسته بندی غذاهای پلویی قرار می گیرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

بال مرغ ۸ عدد
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد
آب لیمو ترش تازه ½ فنجان
زعفران دم کرده ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار کافی
روغن زیتون و کره به مقدار کافی
طرز تهیه ارمنی پلو

مرحله اول

برای تهیه ارمنی پلو مجلسی ابتدای کار بال مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مرینیت می کنیم، برای این منظور پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی درشت و یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز خلالی را به همراه زعفران دم کرده، آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و روغن زیتون به بال مرغ اضافه می کنیم و ماساژ می دهیم تا ادویه ها به خورد بال های مرغ برود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم بال مرغ به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا مزه دار شود. در ادامه برنج را می شوییم، سپس به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ۱ قاشق چایخوری نمک به همراه برنج درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله ششم

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه برنج را به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و به یک قسمت زعفران دم کرده اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله برنج را مخلوط می کنیم تا کاملا زعفرانی شود. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری کره و زعفران دم کرده می ریزیم، سپس بال های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا برنج زعفرانی را روی بال های مرغ می ریزیم، سپس با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا فشرده و منسجم شود. در ادامه برنج سفید را روی برنج زعفرانی می ریزیم، سپس مجددا با پشت قاشق فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند.

مرحله نهم

در این مرحله روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم پلو به مدت ۵۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس ارمنی پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در آخر این غذای خوشمزه را می توانید با زرشک و خلال پسته تفت داده شده تزئین کرده، سپس سرو کنید. نوش جان.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: