۰

آمادگی مؤسسه نیجریه‌ای برای توسعه همکاری قرآنی با ایران

رئیس مؤسسه "الاحفاد" در ایالت "گومبه" نیجریه در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آماده توسعه همکاری و انتقال تجربه با جمهوری اسلامی ایران در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستیم.
کد خبر: ۲۶۶۹۳۳
۱۳:۰۹ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس مؤسسه "الاحفاد" در ایالت "گومبه" نیجریه در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آماده توسعه همکاری و انتقال تجربه با جمهوری اسلامی ایران در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستیم.

«عمر قربا ابراهیم»، رئیس مؤسسه قرآنی الاحفاد ایالت گومبه نیجریه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه با مجید کامرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در ابوجا دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های دینی و قرآنی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

کامرانی در سخنانی، قرآن کریم را فصل مشترک و رکن اصلی و ثابت همه مذاهب اسلامی دانست و دیپلماسی قرآنی را بسترساز هرگونه فعالیت و گفت‌و‌گوی مشترک برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان آمادگی این نمایندگی فرهنگی برای انجام فعالیت‌های مشترک در امر توسعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) را اعلام کرد.

وی خواستار حضور شخصیت‌های قرآنی، قاریان و حافظان قرآن کریم مؤسسه قرآنی الاحفاد ایالت گومبه نیجریه در همایش‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات بین‌المللی در ایران شد.

عمر قربا ابراهیم نیز در این دیدار، گزارشی از فعالیت این مرکز قرآنی و ظرفیت‌های این مرکز برای انجام فعالیت‌های مشترک ارائه داد.

وی حضور دو تن از قاریان و حافظان قرآن کریم مؤسسه قرآنی الاحفاد ایالت گومبه نیجریه در سی‌وهشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال جاری را از نمونه‌های بارز همکاری این مرکز قرآنی با رایزنی فرهنگی کشورمان در ابوجا دانست.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: