۰

تجمع مردم عراق در اعتراض به صدور حکم اعدام ۲ بحرینی توسط آل سعود

دهها تن از شهروندان عراق در اعتراض به حکم اعدام ناعادلانه رژیم سعودی علیه دو جوان بحرینی در میدان الواثق در الکراده تجمع کردند.
کد خبر: ۲۶۵۴۶۹
۱۵:۱۷ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دهها تن از شهروندان عراق در اعتراض به حکم اعدام ناعادلانه رژیم سعودی علیه دو جوان بحرینی در میدان الواثق در الکراده تجمع کردند. تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار لغو حکم صادره از سوی آل سعود علیه دو جوان شیعی بحرین شدند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته نیز «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق با انتقاد از چشم‌پوشی جهانیان بر جنایات فجیع و ضدانسانی آل‌سعود، گفت: رژیم وهابی همچنان شدیدترین انواع ظلم و سرکوب را در حق پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام در نقاط مختلف مرتکب می‌شود.

شیخ «اکرم الکعبی» ضمن اشاره به صدور حکم اعدام در حق شماری از جوانان بحرینی، این اقدام را طایفه‌گرایانه خواند و ادامه داد: آل‌سعود تا کی بناست به نسل‌کشی شهروندان بی‌گناه در بحرین و منطقه ادامه دهد؟ و تا چه زمانی قرار است سکوت و چشم‌پوشی در قبال این جنایات استمرار داشته باشد؟

وی در پایان خطاب به ملت‌های تحت ظلم رژیم سعودی تصریح کرد: ما در کنارتان خواهیم ایستاد و به حمایت از شما ادامه خواهیم داد. ما صدای شما خواهیم بود؛ صدایی که به آسمان می‌رسد تا ضمن تحقق عدالت، به یاری خداوند، حق پیروز شده و باطل از بین برود.

گفتنی است، رژیم سعودی در سال ۲۰۱۵ دو معارض بحرینی به نام‌های «جعفر سلطان» و «صادق ثامر» را ربود و پس از قریب به یکصد روز نگهداری در مکانی نامعلوم، آن‌ها را به زندان منتقل کرد. دادگاه عربستان به‌تازگی از صدور حکم اعدام برای این دو جوان شیعه خبر داد.

انتهای پیام

منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: