۰

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

اگر احساس می کنید که عشق و علاقه شما به طرف مقابلتان یک طرفه است و با وجود تلاش های فراوان به نتیجه نمی رسید. باید به فکر فراموش کردن این عشق یک طرفه باشید. گرچه سخت است اما راه هایی برای فراموشی عشق یک طرفه وجود دارد که در این نوشته با شما به اشتراک گذاشته ایم.
کد خبر: ۲۶۵۲۵۸
۱۱:۳۵ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر احساس می کنید که عشق و علاقه شما به طرف مقابلتان یک طرفه است و با وجود تلاش های فراوان به نتیجه نمی رسید. باید به فکر فراموش کردن این عشق یک طرفه باشید. گرچه سخت است اما راه هایی برای فراموشی عشق یک طرفه وجود دارد که در این نوشته با شما به اشتراک گذاشته ایم.

وقتی کسی که دوستش دارید همین احساس را به شما ندارد، کاملا طبیعی است که کمی احساس غم، ناامیدی و سرگشتگی داشته باشید. فرقی نمی‌ کند که چقدر سخت تلاش می‌ کنید، عشق یک طرفه همیشه دشوار است. ممکن است در حال حاضر چنین احساسی را نداشته باشید، اما ادامه زندگی شما را قوی‌ تر و مستقل‌ تر می‌ کند و در نهایت آماده آشنایی با فردی می‌ شوید که واقعا شما را دوست دارد. در این مقاله ترفندها و نکاتی را در مورد فراموش کردن عشق یک طرفه عنوان می‌کنیم. با ما باشید.

راه هاي فراموش كردن عشق یک طرفه

فراموش كردن عشق يك طرفه کار راحتی نیست اما روش هایی وجود دارد که به ما می گوید چطور عشق یک طرفه را فراموش کنیم. در ادامه 12 راه برای فراموش کردن عشق یک طرفه را در اختیار شما قرار داده ایم.

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

1. در حواس‌ پرتی‌ ها شیرجه بزنید

دوست دارید چه کارهایی انجام دهید؟ یک سرگرمی جدید را امتحان کنید، زمانی را در طبیعت سپری کنید یا با یک حیوان خانگی بازی کنید. شما می‌ توانید احساسات خود را در جهت مثبت هدایت کنید تا روحیه خود را از دست ندهید.

ورزش کردن یک راه حل عالی برای پرت کردن حواس و فراموش کردن عشق یک طرفه است. علاوه بر این، جریانی از اندورفین در بدن ایجاد می‌شود که به بالا بردن روحیه کمک می‌ کند.

سرگرمی هایی چون نقاشی، کتاب خواندن، گلدوزی، ورزش، شنا یا دویدن را امتحان کنید.

2. خود مراقبتی را مد نظر داشته باشید

هر روز یک کار خوب برای خود انجام دهید. لاک زدن ناخن‌ ها، دوش گرفتن، ماسک صورت، پیاده‌ روی یا گوش دادن به یک موسیقی خوب را برای فراموش کردن عشق یک طرفه امتحان کنید. با ملایمت با خود رفتار کنید تا وقت کافی برای بهبودی از احساس غم و ناامیدی که دارید را داشته باشید.

خود مراقبتی برای افراد مختلف متفاوت است. کارهای مختلف را امتحان کنید تا در نهایت به آنچه شما را خوشحال می‌کند برسید.
پیشنهاد می کنم متن آرامش بخش بعد از شکست عشقی را مطالعه کنید تا حس بهتری پیدا کنید.

3. به خود اجازه دهید که ناراحت باشید

طرد شدن ناراحت کننده است و ممکن است برای مدتی احساس تنهایی و غم داشته باشید. سریع‌ترین روش برای برطرف کردن این احساسات این است که به جای سرکوب کردن آن‌ها را بپذیرید. هیچ جدول زمانی مشخصی برای غلبه بر این احساسات وجود ندارد، بنابراین زمان لازم را به خود بدهید تا این مرحله را پشت سر بگذارید.

غصه نخوردن برای از دست دادن یک عشق یک طرفه وضعیت عاطفی و احساسی شما را بدتر می‌ کند و ممکن است منجر به افسردگی و اضطراب شود. احساسات خود را سرکوب نکنید، بلکه راهکارهای سالمی برای خروج از آن‌ ها بیابید.

شاید بخواهید از عکسهای شکست عشقی بدون متن برای پروفایل خود استفاده کنید که می توانید از مینویسم کمک بگیرید.

4. با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید

برای فراموش کردن عشق یک طرفه به حمایت شبکه حامی خود یعنی دوستان و اعضای خانواده نیاز دارید. برای معاشرت با دوستانتان، تماس با والدینتان یا دیدار با همسایگان خود برنامه‌ریزی کنید. می‌ توانید به آن‌ ها در مورد اتفاقات رخ داده و احساسی که به آن دارید بگویید؛ درغیراینصورت، از همراهی با آن‌ ها لذت ببرید و آن را به یک حواس‌ پرتی تبدیل کنید.

اگر دوست ندارید، لزومی ندارد در مورد عشق یک طرفه خود با دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید، اما ممکن است مفید باشد. گاهی اوقات، افراد باتجربه‌ تر در این زمینه می‌ توانند شما را راهنمایی کنند.

5. به آینده امیدوار باشید

روزهای بهتری پیش روی شما قرار دارند؛ حتی اگر در حال حاضر این چنین به نظر نیاید. شما قسمت سخت را پشت سر گذاشته‌اید، شما متوجه شدید که درگیر عشق یک طرفه شده‌اید. وقتی از این مرحله از زندگی خود عبور کنید، احساس شادی و سرزندگی بیشتری خواهید داشت و با فردی آشنا خواهید شد که لیاقت شما را دارد.

از این تجربه خود درس بگیرید. شما درگیر یک عشق یک طرفه بوده و طر شده‌اید، بنابراین می‌دانید در آینده به چه نکاتی باید توجه کرد.

6. برای روابط آینده خود هدف تعیین کنید

اکنون به خوبی می‌ دانید که عشق یک طرفه برای شما مناسب نیست. فهرستی از مشخصات و ویژگی‌ های ایده آل در یک رابطه تهیه کنید که بر پایه‌ عشق، اعتماد و صداقت است. سعی کنید روابط آینده خود را مطابق با آن استانداردها حفظ کنید و به کمتر از آن‌ ها راضی نشوید.

اگر در گذشته عشق یک طرفه را تجربه کرده‌اید، به عقب برگردید و بررسی کنید که چرا چنین رابطه‌ای را انتخاب کرده‌اید و چه چیزی باعث می‌شود که نسبت به چنین روابطی ناتوان شوید.
همچنین خوب است بدانید برای اینکه یک رابطه استوار بماند چه باید کرد.

7. ارتباط خود را با طرف مقابل قطع کنید

ارتباط خود را با طرف مقابل قطع کنید، این کار حداقل برای مدت کوتاهی به بهبود روحیه شما کمک خواهد کرد. اگرچه این امکان وجود دارد که دوستی خود با طرف مقابل را حفظ کنید، اما تلاش برای حفظ این رابطه می‌تواند دردناک باشد. به طرف مقابل بگویید که به کمی دوری نیاز دارید و زمانی را با تنهایی خود سپری کنید.

اگر آن شخص با شما بدرفتاری و یا از شما سواستفاده می‌کند، بهتر است رابطه خود با او را برای همیشه قطع کنید.

تصمیم این دوری برعهده شماست. برخی از افراد تنها به یک هفته زمان نیاز دارند، این در حالی است که برخی دیگر سال‌ها با طرف مقابل خود قطع رابطه می‌کنند.

8. از برقراری روابط جدید نترسید

وقتی برای یافتن شریک زندگی خود آماده شدید، خجالت نکشید و نترسید. اجازه ندهید رابطه جدیدتان تحت تاثیر تجربه ناموفق عشق یک طرفه قبلیتان قرار گیرد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه زمانی برای عشق دوباره آماده هستید، پس عجله نکنید.

ممکن است در ابتدا یافتن یک رابطه جدید ترسناک یا عجیب باشد. به این نکته توجه داشته باشید که افراد با هم تفاوت دارند و همه روابط شما یک طرفه نخواهند بود.

9. آنچه اتفاق افتاده است را بپذیرید

اگر بعد از قطع رابطه مدت زمان زیادی را به فکر کردن در مورد آن سپری کنید، بیشتر به خود آسیب می‌رسانید. به جای تظاهر کردن، بپذیرید عشقی که داشتید یک طرفه بوده است. پذیرش این موضوع برای شما سخت است، اما اولین گام برای ادامه زندگی به شیوه‌ای سالم و باکیفیت به شمار می‌آید.

اگرچه تظاهر در مورد رابطه‌ای که قبلا داشتید ممکن است حال شما را بهتر کند، اما در نهایت این کار به آینده شما صدمه خواهد زد.

10. تشخیص دهید که طرف مقابل برای شما مناسب نیست

حتی اگر همچنان طرف مقابل خود را دوست دارید، باید بدانید که این رابطه برای شما مناسب نیست. اشکالی ندارد که این احساسات کمی بعد از قطع رابطه ادامه پیدا کند، اما سعی کنید خود را متقاعد کنید که این رابطه برای شما مناسب نخواهد بود. این پذیرش ممکن است کمی برای شما زمان‌ بر باشد، اما باید به زندگی خود ادامه دهید.

اگر دوباره احساس می‌ کنید که به همان فرد علاقه دارید، به خود یادآوری کنید که عشق یک طرفه چگونه است. این کار به شما کمک می‌کند تا کمی فاصله بگیرید و از خیال‌پردازی دست بردارید.

11. منتقد درونی خود را به چالش بکشید

افکرا منفی می‌توانند تاثیر مخرب داشته باشند، اما لزوما اینگونه نیست. اگر در مورد وضعیتی که در آن قرار گرفته‌اید یا چگونه موقیعت را مدیریت کرده‌اید احساس بدی دارید، این شرایط را به چالش بکشید. طبیعی است که افکار این چنینی به ذهن شما خطور کنند، اما اگر مدت زمان طولانی این افکار را با خود داشته باشید حتما تحت تاثیر آن‌ها قرار خواهید گرفت.

به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید «هیچ کس من را آنگونه که من دوستشان دارم، دوست ندارد». این فکر را با گفتن این که «این حقیقت ندارد، در گذشته روابط بسیار خوبی داشته‌ام. این بار بدشانسی آوردم.» به چالش بکشید.

یا ممکن است فکر کنید، «من برای همیشه تنها می‌مانم.» این فکر را با گفتن این که «از کجا چنین چیزی را می‌دانم؟ من از آینده خبر ندارم. ممکن است در حال حاضر با کسی رابطه نداشته باشم، اما دوستان و خانواده‌ای دارم که عاشق من هستند. علاوه بر این، ممکن است در آینده با فرد مناسب آشنا شوم.»

12. با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید

عشق یک طرفه ممکن است موجب شود ما به خود شک کنیم. اگر احساس می‌کنید ادامه زندگی برایتان دشوار شده است یا به طور مداوم افکار منفی در سر دارید، صحبت کردن و مشورت کردن با یک متخصص سلامت روان می‌تواند به شما کمک کند. او می‌تواند نکات بیشتری در مورد عشق یک طرفه آموزش دهد و تاثیرات آن بر شما و راه حل گذر از این دوران سخت را به شما نشان دهد.

انتهای پیام

منبع: مینویسم

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: