۰

علامتی که ثابت میکنه اومیکرون وارد بدنتون شده

سویه امیکرون این روز ها خیلی سر و صدا به پا کرده و بیشتر خبر های موجود در مورد همین جهش کرونایی است. در این قسمت قصد داریم برای تان توضیح دهیم که امیکرون چه علائمی دارد و چگونه باید مطمئن شوید که وارد بدن تان شده است‌.
کد خبر: ۲۶۵۱۵۱
۱۱:۰۰ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، سویه امیکرون این روزها به سرعت در حال گسترش است، به همین خاطر همه به دنبال نشانه ها و راههای پیشگیری از این بیماری هستند.

علائم و نشانه های قطعی ابتلا به کرونا امیکرون

سویه امیکرون این روز ها خیلی سر و صدا به پا کرده و بیشتر خبر های موجود در مورد همین جهش کرونایی است. در این قسمت قصد داریم برای تان توضیح دهیم که امیکرون چه علائمی دارد و چگونه باید مطمئن شوید که وارد بدن تان شده است‌.

علائم اصلی امیکرون

طبق مطالعات موجود و نظرات متخصصان مختلف در سراسر دنیا از سویه امیکرون، علامت های عمومی آن شامل موارد زیر است:

سرفه
خستگی
گرفتگی و آبریزش بینی
کاهش حس بویایی و چشایی که در این ویروس برای بعضی ها اتفاق می افتد اما برعکس سویه های قبلی خیلی در این مورد رایج نیست.

علائم امیکرون در کشور مبدا

این سویه اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد و طبق اطلاعات موجود، اولین افرادی که به امیکرون مطلع شده بودند، دچار گلو درد یا خارش گلو، گرفتگی بینی، سرفه خشک، درد عضلانی مخصوصا در قسمت پایین کمر شده بودند.

علائم بر اساس وضعیت واکسیناسیون متفاوت است

اصلا نمی‌ خواهم بگویم که امیکرون علائم خیلی متفاوتی دارد اما واکسناسیون تأثیر مهمی در تفاوت علائم ایجاد می کند. علائمی که ما می بینیم؛ (خیلی متفاوت از علائم دلتا نیست اما به خاطر واکسناسیون شدت آن ها کاهش پیدا کرده است). به همین خاطر افرادی که به این عفونت مبتلا می شوند، احساس می کنند که یک سرماخوردگی معمولی گرفته اند و خیلی اتفاق جدیدی برایشان رخ نمی‌ دهد و خطر خاصی آن ها را تهدید نمی‌ کند.

علامتی که ثابت میکنه اومیکرون وارد بدنتون شده

ممکن است علامتی نداشته باشید

یکی از سخت ترین جنبه های پاندمی کرونا این است که بعضی از انواع آن، هیچ علامتی ایجاد نمی کنند و شما بدون این که خودتان بدانید به عفونت دچار شده اید، آن را به دیگران منتقل می کنید و این موضوع مدام ادامه پیدا می‌ کند.

دیگر علائم رایج کرونا

طبق اطلاعات موجود از سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ ها رایج ترین علائم کرونا شامل موارد زیر هستند:

تب و لرز
سرفه
تنگی نفس
خستگی
بدن درد یا ماهیچه درد
سر درد
گلو درد
گرفتگی یا آبریزش بینی
حالت تهوع و استفراغ
اسهال

خب از کجا بفهمیم که به امیکرون مبتلا شده ایم؟

اگر متوجه اتفاقاتی در گلو شدید یا علائمی مثل سرفه یا سر درد داشتید، باید از کجا بفهمید که کرونا گرفته اید یا سرما خورده‌اید؟

قطعاً شما هیچ وقت نمی توانید به طور دقیق این دو مورد را از یکدیگر تشخیص دهید. اگر هر کدام از این علائم از حالت معمولی خارج شد، سریع تست کرونا بدهید. اگر حتماً واکسن تزریق کرده اید، باز هم ریسک نکنید و تا زمانی که نتایج این آزمایش مشخص نشده، خودتان را قرنطینه کنید. اگر فکر می‌ کنید که همه این ها علائم آلرژی است، باز هم بهتر است که تست کرونا بدهید و تا جایی که می‌ توانید از جمعیت و دیگران دور باشید.

چگونه از خودمان محافظت کنیم؟

برای جلوگیری از انتقال ویروس و محافظت از خودتان و دیگران در سریع ترین زمانِ ممکن واکسیناسیون را انجام دهید. اگر در جایی زندگی می کنید که سطح واکسناسیون پایین است، حتماً از ماسک ان 95 استفاده کنید، سفر ندروید، فاصله ‌گذاری اجتماعی را رعایت کنید، در مکان‌ های شلوغ نباشید و تا جایی که می‌ توانید در مکان های در بسته با کسی معاشرت نکنید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: