۰

سوگواری ایام فاطمیه در کشور هند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی گفت: امسال نیز علما و روحانیون به مناطق مختلف هند اعزام شده‌اند تا سوگ بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) آن طور که شایسته است برگزار شود.
کد خبر: ۲۶۵۰۷۹
۱۳:۲۱ - ۱۵ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مناظر حسین نقوی دبیر بنیاد الجواد هند و ستاد بزرگداشت ایام فاطمیه به خبرنگار بخش اردو حوزه نیوز گفت‌: امسال نیز علما و روحانیون به مناطق مختلف هند اعزام شده‌اند تا سوگ بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) آن طور که شایسته است برگزار شود.

وی افزود: مؤمنان، انجمن‌ها و مؤسسات دیگر نیز مشغول فعالیت هستند تا این ایام را به بهترین نحو ممکن برگزار کنند تا به این طریق قلب امام زمان (عج) را شاد و خشنود کنند.

گفتنی است عزاداری فاطمیه در نقاط مختلف هند هرساله با شکوه فراوان برگزار میشود. مسلمانان در این ایام به سوگ دختر پیامبر اکرم می‌نشینند و به پیامبر اکرم و معصومین ادای احترام کرده و عرض تسلیت می‌گویند.

گفتنی است توسعه عزای فاطمیه در هند از سال ۲۰۰۴ توسط بنیاد الجواد آغاز شده است و فعالیت این بنیاد در گسترش عزای فاطمی مؤثر بوده است.

بنیاد الجواد هند در ترویج عزاداری فاطمیه علاوه بر اعزام مبلغین، دو مسئله رساندن کتاب و پرچم عزای فاطمی به نقاط مختلف هند را به عهده دارد.

 

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: