۰

سامانه جامع اسکان چیست؟

امکانات سامانه جامع اسکان، ایجاد زمینه ارتباط با افراد و واحد‌های دخیل در امور مسکن و اقامت در کشور‌های هدف امکان نظارت بر این امر در همین بستر است.
کد خبر: ۲۶۴۸۴۲
۱۳:۱۱ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده که طبق برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، نخستین گروه از زائران کشور هفته آینده به سوریه اعزام می‌شوند. به گفته رشیدیان تشرف زائران به عتبات عالیات هم در حال انجام است و پیگیری‌ها نسبت به برخی گلایه‌‎ها مورد بررسی قرار گرفته تا خدمات مطلوب‌تری ارائه شود.

چندی پیش مدیر کل فناوری و اطلاعات، و سرپرست اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت گزارشی در رابطه با سامانه زیارت و اسکان ارائه داد که طبق گفته رئیس سازمان حج و زیارت، این سامانه در تسهیل خدمات رسانی بسیار اثرگذار است.

سامانه جامع اسکان چیست؟

مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در رابطه با سامانه جامع اسکان گفته: در جریان شیوع کرونا و تعطیلی سفر‌های زیارتی طی بیش از یکسال اخیر، فرصتی مغتنم برای اجرای نرم افزاری دقیق و مناسب با خواست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت فراهم شد که در این راستا یکی از مهمترین امکانات «سامانه جامع اسکان» ایجاد زمینه ارتباط با افراد و واحد‌های دخیل در امور مسکن و اقامت در کشور‌های هدف و نیز امکان نظارت بر این امر در همین بستر است.

با راه اندازی این سامانه، فراخوان تامین و اجاره هتل‌ها در این فضا منتشر و هتلداران «مکه و مدینه» در یک پروسه زمانی موظف به معرفی خود و شرایط ارائه خدمات هستند. سپس این امکانات ارائه شده توسط کارشناسان بررسی و به تناسب نیاز، خدمات و کیفیت نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌شود. ضمن اینکه امکان ثبت نظرات اعضای کمیسیون مسکن در بستر «سامانه جامع اسکان» فراهم شده است.

اسدزاده می‌گوید یکی دیگر از موضوعاتی که در «سامانه جامع اسکان» مورد توجه قرار دارد رصد فرآیند به صورت کنترل پروژه از ابتدا تا انتهاست؛ یعنی از زمان اجاره هتل، ثبت، آماده سازی هتل و حضور حجاج در هتل ثبت و ضبط می‌شود و این روند از سوی مدیران اجرایی و مدیران مجموعه انجام می‌گیرد؛ بنابراین تصمیم گیری می‌شود که آیا در سال‌های آتی می‌توان از این هتل استفاده کرد و آیا به تعهدات خود پایبند بوده یا اینکه قرارداد با هتلی دیگر براساس نظرات کارشناسی انجام می‌گیرد.

طبق این سیستم بعد از اجاره هتل و درجه بندی، کار تخصیص به کاروان‌ها انجام می‌شود؛ تخصیص و توزیع بین کاروان‌ها قبلا به صورت نیمه سیستمی بود، ولی در حال حاضر این موضوع در سامانه جامع اسکان به صورت سیستمی انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: