۰

درخواست پاپ از کشورهای اروپایی

رهبر کانولیک‌هاب جهان از کشورهای اروپایی درخواست کرد تا در قبال مهاجران و پناهندگان مسؤولیت‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند.
کد خبر: ۲۶۴۴۷۵
۰۹:۲۰ - ۰۲ دی ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبر کانولیک‌هاب جهان از کشورهای اروپایی درخواست کرد تا در قبال مهاجران و پناهندگان مسؤولیت‌پذیری بیشتری از خود نشان دهند.

پاپ فرانسیس، عنوان کرد که سفر اخیرش به قبرس و یونان نشان داده که برخی کشورها نسبت به باقی کشورها بار بیشتری بر دوش می‌کشند.وی گفت: طی سفرم به قبرس و یونان توانستم انسانیت آسیب‌دیده در میان مهاجران و پناهندگان را لمس کنم. همینطور دیدم که تنها برخی از کشورهای اروپایی بار پیامدهای مهاجرت در ناحیه مدیترانه را به دوش می‌کشند. در واقع به مسؤولیت‌پذیری مشترکی نیاز است که هیچ کشوری از آن مستثنی نیست.پاپ ادامه داد: به لطف بخشندگی مقامات ایتالیایی توانستم گروهی از افراد را که طی سفرم با آن‌ها ملاقات کرده بودم به رم بیاوردم.

برخی از آن‌ها امروز نیز در میان ما هستند. ما به عنوان کلیسا طی ماه‌های آتی از آن‌ها مراقبت خواهیم کرد. این سیگنالی کوچکی است که امیدوارم محرکی برای کشورهای اروپایی شود تا اجازه بدهند این انجمن‌ها به برادران و خواهرانی که نیازی مبرم به جا به جایی دارند.
پاپ تاکید کرد که کلیسای مختلفی آماده پذیرایی از پناهندگان هستند به شرط آنکه «در به رویشان باز باشد».

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: