۰

آیا وازلین پوست را تیره میکند

بسیاری از ما دوست داریم که از وازلین به عنوان یک مرطوب کننده پوست استفاده کنیم اما باید بدانیم که در واقع وازلین پوست را مرطوب نمی کند بلکه فقط به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک می کند. آیا وازلین رنگ پوست را تیره می کند؟ آیا وازلین پوست دست را تیره می کند؟
کد خبر: ۲۶۴۳۵۴
۱۲:۱۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از وازلین به عنوان مرطوب کننده پوست دست و صورت استفاده می کنید و سوالاتی چون تاثیرات وازلین بر پوست برایتان به وجود آمده است بهتر است این مطلب را بخوانید. در این مطلب از مینویسم به خصوص درباره این موضوع که آیا وازلین باعث تیرگی پوست دست و صورت می شود صحبت می کنیم.

آیا وازلین رنگ پوست را تیره می کند

وازلین یکی از برند های معروفی است که به عنوان پماد التیام دهنده برای زخم و سوختگی و پوست های خشک استفاده می شود و حاوی مخلوطی از موم ها و مواد معدنی می باشد که به شدت تکثیر می شوند. وازلین مانند دیگر فرآورده های نفتی دارای بافتی براق و مات است. وازلین پوست را مرطوب نمی کند بلکه فقط به حفظ رطوبت موجود در پوست کمک می کند. همچنین از پوست آسیب دیده یا تحریک شده با ایجاد یک مهر و موم یا مانع در محل استفاده محافظت می کند. در این مقاله درباره ی تاثیرات وازلین بر رنگ پوست مطالبی گردآوری کرده ایم.

وازلین یک محصول مبتنی بر روغن است که رطوبت «از قبل موجود» را در پوست شما ذخیره می کند، بدون اینکه واقعاً پوست شما را هیدراته کند و در فرآیند آب‌ بندی در رطوبت، هر چیز دیگری از جمله کثیفی و روغن‌ ها را که ممکن است روی پوست وجود داشته باشد، قفل می‌ کند. بنابراین، کم آبی احتمالی و کثیفی های قفل شده می تواند باعث تیره شدن پوست شود. علاوه بر این، وازلین مدتی طول می کشد تا در نهایت توسط لایه بالایی پوست جذب شود، در این زمان نیروهای خارجی می توانند بر روی وازلین اثر بگذارند و در نتیجه واکنشی ایجاد کنند که در نهایت ممکن است پوست تیره شود یا جوش بر سطح پوست ایجاد نماید. این در صورتی است که وازلین به مدت زیادی روی پوست بماند چرا که گرد و خاک و آلودگی ها حالت کثیف به خود می گیرند و باعث می شوند پوست تیره به نظر آید. بنابراین می توانید بعد از یک حمام تمیز و قبل از خواب مقداری از وازلین را روی پوست بمالید و صبح به خوبی بشویید در این روش رطوبت پوست شما را در هنگام خواب مسدود می کند.

موارد استفاده از وازلین بهداشتی

وازلین می تواند به طور موثر موارد زیر را انجام دهد:

محافظت از پوست آسیب دیده یا ملتهب

وازلین یک لایه محافظ تشکیل می دهد که ناحیه ای از پوست شما را که از آن استفاده می کنید، می پوشاند. این سد محافظ، بهبودی را تسهیل می‌کند و از نفوذ باکتری‌ها به زخمی که در حال بهبود است، جلوگیری می‌کند.

آیا وازلین پوست را تیره میکند

جلوگیری از خشک شدن یا ترک خوردن لب ها

عوامل محیطی مانند باد سرد یا آفتاب داغ می توانند به سرعت لب های شما را خشک کنند. هنگامی که وازلین روی لب های شما مالیده می شود، از پوست حساس اطراف دهان شما محافظت می کند. همچنین عاری از طعم و عطر است، بنابراین بیشتر مردم نیازی به نگرانی در مورد واکنش آلرژیک ناشی از استفاده از آن ندارند.
برای خواندن جزئیات بیشتر درباره استفاده از وازلین برای ترک لب کلیک کنید.

صاف کردن ابروها

می توانید از وازلین برای حالت دادن به ابروهای خود به عنوان یک ترفند تمیز روی صورت خود استفاده کنید می‌توانید یک لایه نازک وازلین بزنید تا موها در جای خود صاف شوند و مطمئن شوید که در جای خود باقی می‌مانند.

درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و آکنه روزاسه

استفاده از وازلین در مناطقی که علائم پسوریازیس را دارد یک اقدام پیشگیرانه خوب است. در حالی که برای استفاده روزمره کاربردی نیست اما می توانید با استفاده از وازلین روی صورت خود رطوبت را بدون تحریک پوست ببندید.

روزاسه یک بیماری شایع پوستی التهابی است. محرک ها و علائم روزاسه در موارد مختلف بسیار متفاوت است، اما تحقیقات متخصصان پوست نشان می دهد که انسدادهایی مانند وازلین برای افرادی که روزاسه دارند بی خطر و حتی مفید هستند. وازلین از پوست قرمز و ملتهب محافظت می کند و به بهبود آن کمک می کند.

رطوبت را در پوست خود قفل کنید

وازلین هرگونه رطوبتی روی صورت شما را بدون افزودن مواد دیگری که ممکن است پوست شما را تحریک کند، قفل می کند. یک لایه وازلین قبل از خواب می تواند به بازیابی سطح طبیعی رطوبت و نرمی صورت شما کمک کند.

پاک کننده آرایش عالی

از آنجایی که وازلین بر پایه نفت است، تقریباً هر نوع آرایشی را به آرامی و به سادگی حل می کند. و بر خلاف برخی پاک‌کننده‌های آرایش، استفاده از وازلین در اطراف دور چشم بی‌خطر است. به خصوص در از بین بردن ریمل ضد آب خوب است.

با این حال توجه داشته باشید که نباید از وازلین به عنوان یک درمان فوری برای آفتاب سوختگی یا آکنه استفاده شود. به این دلیل که ممکن است علائم آسیب نور خورشید را تشدید کند و باعث بروز آکنه شود (به ویژه در انواع پوست مستعد آکنه).

ساخت رژ لب خانگی

یکی از کابردهای وازلین ساخت رژ لب خانگی است.

می توانید با سایه چشم و وازلین رژ لب خانگی بسازید. برای این کار باید از سایه چشم های قدیمی استفاده کنید، توجه داشته باشید که سایه چشم حتما باید پودری باشد. سایه چشم را داخل یک کاسه ریخته و با پشت قاشق آن را کاملا پودر کنید تا کاملا یکدست شود. در مرحله بعدی باید یک قاشق غذاخوری ( ۱۵ میلی لیتر ) وازلین را داخل ظرف ریخته و یک قاشق چایخوری ( ۵ میلی لیتر ) پودر سایه چشم را به آن اضافه کنید . ظرف را داخل مایکروویو گذاشته و تا آب شدن و روان شدن آن مخلوط را حرارت دهید. اگر میخواهید رنگ رژ لب روشن شود از مقدار کمتری سایه چشم استفاده کنید.

جمع بندی

استفاده از وازلین بی خطر است اما احساس سنگین و چرب وازلین ممکن است آن چیزی نباشد که در روتین مراقبت از پوست خود به دنبال آن هستید. به خصوص اگر پوست مختلط چرب دارید.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: