۰
ترامپ:

یهودیان آمریکا دیگر اسرائیل را دوست ندارند

دونالد ترامپ در تازه‌ترین مصاحبه خود به یک خبرنگار اسرائیلی گفت که مردم یهودی در آمریکا یا اسرائیل را نمی‌پسندند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.
کد خبر: ۲۶۴۲۴۳
۱۰:۳۷ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، دونالد ترامپ در تازه‌ترین مصاحبه خود به یک خبرنگار اسرائیلی گفت که مردم یهودی در آمریکا یا اسرائیل را نمی‌پسندند یا به آن اهمیت نمی‌دهند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه خود با باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی اظهار کرد: مردمان یهودی آمریکا، دیگر اسرائیل را دوست ندارند.

ترامپ، به‌عنوان جمهوری خواهی که حمایت مسیحیان انجیلی را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ داشت، گفت: من به شما خواهم گفت که مسیحیان انجیلی بیشتر از یهودیان آمریکا، اسرائیل را دوست دارند.

نتایج‌ انتخابات حاکی از این است که یهودیان آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری به نامزدهای دموکرات رای دادند؛ به عبارتی در سال ۲۰۱۶ به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات آن دوره از انتخابات و در سال ۲۰۲۰ به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا رای دادند.

ترامپ این اظهارات را در حالی بیان کرد که به فکر نامزدی مجدد برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ است و همچنان به دروغ پراکنی مبنی بر "تقلب غیرقانونی" در رای گیری سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد.

"کنگره یهودیان آمریکا" بعدا اظهارات ترامپ را به‌دلیل "افزایش بسیار شدید جنبه‌های ضد یهودی" محکوم کرد.

در این مصاحبه، ترامپ گفت هنگامی که وی در شهر نیویورک بزرگ شد، پیشه "فرد ترامپ"، پدر دونالد ترامپ، توسعه املاک و مستغلات و سرمایه‌گذاری بود و به همین خاطر با بسیاری از یهودیان ارتباط نزدیکی داشت.

ترامپ گفت: بسیاری از یهودیان آمریکا عشق زیادی به اسرائیل داشتند اما این مسئله سال‌هاست برای مردم آمریکا از بین رفته است. باید صادقانه بگم که این اتفاق خطرناکی است. در قدیم، این اسرائیل بود که بر کنگره تسلط و قدرت داشت اما اکنون چنین چیزی عوض شده؛ و من فکر می‌کنم باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و بایدن مسبب چنین اتفاقی هستند اما با این حال در انتخابات رای‌های زیادی از یهودیان آمریکا دریافت کردند که همانطور که پیشتر گفتم این امر بیانگر این است که یهودیان آمریکا یا اسرائیل را دوست ندارند یا اهمیتی به آن نمی‌دهند.

ترامپ با اشاره به روزنامه "نیویورک تایمز" که بیش از یک دهه است که توسط خانواده سولزبرگر اداره می‌شود، گفت: منظور من این است؛ به "نیویورک تایمز" نگاه کنید. این روزنامه از اسرائیل متنفر است و این یهودیان و خانواده سولزبرگر هستند که این روزنامه را اداره می‌کنند.

"کنگره یهودیان آمریکا" در توییتی خطاب به ترامپ نوشت: چرا آقای ترامپ بار دیگر به "کلیشه‌های خطرناک" درباره یهودیان دامن می‌زند؟

سخنگوی "نیویورک تایمز" از اظهار نظر درخصوص صحبت‌های ترامپ پیرامون این روزنامه و خانواده سولزبرگر خودداری کرد.

انتهای پیام

منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: