۰

درخواست از جامعه جهانی برای حفاظت از اماکن دینی مسلمانان هند

مسلمانان هند در بیست و نهمین سالروز تخریب مسجد بابری از جامعه جهانی خواستند برای حفاظت از اماکن دینی و اموال مسلمانان هند در برابر حملات هندوهای افراطی تدابیر جدی اتخاذ کنند.
کد خبر: ۲۶۳۸۶۱
۱۴:۰۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانان هند در بیست و نهمین سالروز تخریب مسجد بابری از جامعه جهانی خواستند برای حفاظت از اماکن دینی و اموال مسلمانان هند در برابر حملات هندوهای افراطی تدابیر جدی اتخاذ کنند.

 ۲۹ سال از روزی که هندوهای افراطی به رهبری حزب بهاراتیا جاناتا، مسجد تاریخی بابری در شهر آیودیای هند را تخریب کردند، می‌گذرد و هنوز جامعه مسلمان هند به عنوان بزرگترین اقلیت این کشور از تبعیض و نفرت نسبت به آنها رنج می‌برند.

«خدمات رسانه کشمیر» دیروز، ۱۵ آذر در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: در چنین روزی یعنی ششم دسامبر ۱۹۹۲ مسجد بابری که متعلق به قرن شانزدهم میلادی بود از سوی افراط‌گرایان هندو به ویرانه تبدیل شد.

به نوشته این رسانه، آنچه دردناکتر از تخریب خود مسجد بابری است، نقش مغرضانه قوه قضائیه هند است که در نوامبر ۲۰۱۹ به هندوها اجازه ساخت معبدی در محل این مسجد تاریخی را داد و بدین ترتیب، دادگاه عالی هند هنگام اعلام این حکم، ایدئولوژی هندوتوا را در اولویت قرار داد.

علاوه بر این، دادگاه عالی هند شماری از رهبران دو سازمان ویشوه هندو پریشد و حزب بهاراتیا جاناتا که مسئول این اتفاق دانسته شدند، نیز تبرئه کرد.

این گزارش تأکید کرد که حکم مغرضانه دیوان عالی هند گواهی بر هندوئیسم هند است؛ امری که برای مسلمانان این کشور بیش از پیش غیرقابل تحمل می‌شود، زیرا ایدئولوژی‌های افراطی را بر تمامی اصول عدالت و هنجارهای بین‌المللی ارجحیت می‌دهد.

در گزارش خدمات رسانه‌ای کشمیر آمده است: اماکن مذهبی مسلمانان از سوی نیروهای هندوتوا تخریب می‌شوند، بدون اینکه آنها به خاطر این جرم مجازات شوند. حزب بهاراتیا جاناتا با حمایت RSS هزاران مسجد را در لیست تخریب قرار داده تا در جای آنها معابد را بنا کند؛ حتی نام‌های اسلامی مؤسسات، مکان‌ها و بزرگراه‌ها به نام‌های هندی تغییر داده شده است.

در این گزارش آمده است: اوضاع برای مسلمانان آنقدر زشت شده است که حتی حیوانات هم از مسلمانان هند حقوق بیشتری دارند. آنها را در روز روشن شکنجه می‌کنند و به بهانه خوردن گوشت گاو، می‌کشند.

این رسانه با بیان اینکه دولت هند در حال برنامه‌ریزی برای پاکسازی قومی مسلمانان است، گفت: این قضیه نیازمند توجه فوری جامعه جهانی است، زیرا هشداری درباره نسل‌کشی احتمالی مسلمانان در کشمیر اشغالی هند وجود دارد.

رهبران اقلیت مسلمان هند می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن حزب ملی‌گرای هندو در سال ۲۰۱۴، این اقلیت بطور فزاینده‌ای مورد حمله و تهدید قرار گرفته است.

گفتنی است، در بیانیه‌ای که از سوی انجمن حمایت از حقوق مدنی(APCR) در ۲۷ اکتبر(۵ آبان) منتشر شد، آمده است که حداقل ۱۶ مسجد در تریپورا از سوی گروه‌های افراطی هندو آسیب‌دیده و خانه‌ها و مغازه‌های متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: