۰

شایسته‌سالاری به روش طالبان

مقامات محلی طالبان در قندوز شماری از کارمندان باتجربه و دارنده‌گان سند لیسانس ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت را برکنار کرده‌اند و به‌جای آنان، فارغان مدارس دینی را گماشته‌اند.
کد خبر: ۲۶۳۷۳۳
۱۱:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات محلی طالبان در قندوز شماری از کارمندان باتجربه و دارنده‌گان سند ماستری ریاست زراعت، آبیاری و مالداری آن ولایت را برکنار کرده‌اند و به‌جای آنان، فارغان مدارس دینی را گماشته‌اند.

مکتوبی که روز یک‌شنبه، چهاردهم قوس، در اختیار این روزنامه قرار گرفته است، نشان می‌دهد که مسوولان حکومت محلی طالبان در ولایت کندز، حدود هفت تن را به تازه‌گی به مدیریت‌های زراعت ولسوالی‌های قندوز گماشته‌اند.

از سویی هم، منابع در قندوز می‌گویند که براساس این مکتوب، افراد مسلکی و با تجربه این ریاست که بیش از ده ساله تجربه دارند، برکنار و به جای آنان، فارغان مدارس دینی را گماشته‌ شده‌اند.

طبق معلومات، مسوولان محلی طالبان در قندوز برای مدیریت‌های زراعت ولسوالی‌های خان آباد، امام صاحب، دشت ارچی، گل‌تپه، قلعه زال و علی آباد مدیران تازه معرفی کرده‌اند.

به گفته یک منبع، کسانی از میان کارکنان مسکلی این ریاست برکنار شده‌اند که سند ماستری و سال‌ها تجربه کاری داشته‌اند.

به گفته او، اکنون کسانی به مدیریت‌ها گماشته شده‌اند که سند تحصیلی ندارند و در زمینه زراعت چیزی نمی‌دانند.

استخدام برحسب روابط و بدون در نظر گرفتن سطح تحصیل و رشته تحصیلی مرتبط، یکی از مواردی است که انبوهی از انتقاد‌ها را متوجه سیستم اداری حکومت سرپرست طالبان کرده است.

انتهای پیام

 

منبع: هشت صبح

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: