۰

امضای قرارداد تسلیحاتی میان پاریس و ابوظبی

پس از اعلام کاخ الیزه درباره امضای قرارداد تسلیحاتی میان پاریس و ابوظبی، یک روزنامه فرانسوی نوشت که پاریس حقوق بشر را نادیده گرفت و با امارات قرارداد تسلیحاتی امضاء کرد.
کد خبر: ۲۶۳۶۹۲
۱۳:۲۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه فرانسوی «لوموند»، شامگاه جمعه، در گزارشی نوشت که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه گزینه تعامل با رژیم‌های مستبد در خلیج فارس را انتخاب کرده است.

پاریس روز گذشته اعلام کرد که در جریان سفر امانوئل ماکرون به ابوظبی قراردادی تسلیحاتی میان دو طرف منعقد شده است که به موجب آن، ۸۰ جنگنده رافال فرانسوی و ۱۲ بالگرد از نوع «کاراکال» به امارات فروخته خواهد شد.

پایگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از لوموند نوشت که رئیس‌جمهور فرانسه با امضای قرارداد فروش ۸۰ جنگنده داسو رافال به امارات عربی متحده، به خواسته سازمان‌های حقوق بشری پاسخ داد.

این روزنامه فرانسوی اشاره کرد که ماکرون و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، روز گذشته، هیچ کنفرانس مطبوعاتی‌ای برگزار نکردند و با خوردن غذا در یکی از رستوران‌های اطراف، انعقاد معامله مذکور را جشن گرفتند.

این در حالی است که پیشتر، یک نماینده فرانسوی خشم خود را از امضای قرارداد تسلیحاتی با ابوظبی ابراز کرده بود.

«باستین لاشود» نماینده فرانسوی در جریان جلسه استیضاح دولت فرانسه پیشتر گفته بود که کشورش با ترویج ارز‌ش‌ها و اصول و در عین حال، انجام اقداماتی مغایر با آن، با جهان با نفاق رفتار می‌کند.

رئیس‌جمهور فرانسه، روز گذشته، در صدر هیأتی بلندپایه وارد ابوظبی شد. دو طرف روز گذشته در زمینه‌های مختلفی به ویژه در زمینه نظامی توافق امضاء کردند.

ماکرون، روز گذشته، در همین ارتباط در توییتر نوشت: با امارات متحده عربی، ما اکنون فروش ۸۰ هواپیمای رافال و ۱۲ بالگرد کاراکال را تکمیل کرده ایم. با اطمینان، برای امنیت خود با یکدیگر همکاری می‌کنیم.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارارلله در صفحه توییتر خود به اظهارات ماکرون واکنش نشان داد و نوشت: «به وی یادآور می‌‎شویم دعوت او از کشورهای اروپایی برای فروش سلاح به کشورهای ائتلاف متجاوز باعث ارتکاب جنایات جنگی در یمن می‎شود. آمار اولیه از این (جنایت در تعز) حاکی از شهادت ۱۸ نفر و تعدادی زخمی است».

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: