۱

اظهارات مفتی سابق مصر در خصوص مقام رأس الحسین(ع) در قاهره

علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت کبار علمای الازهر طی اظهاراتی به وجود سر مبارک امام حسین (علیه السلام) در مصر اشاره کرد.
کد خبر: ۲۶۳۵۳۰
۱۳:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، علی جمعه مفتی سابق مصر و عضو هیئت کبار علمای الازهر طی اظهاراتی به وجود سر مبارک امام حسین (علیه السلام) در مصر اشاره کرد و گفت: مورخان و سیره نویسان، اتفاق نظر دارند که پیکر مطهر امام حسین (علیه السلام) در محل شهادتش در کربلا دفن شده است، امّا سر مبارک آن حضرت را شهر به شهر بردند تا اینکه در منطقه "عسقلان" در بندر فلسطین و نزدیک بندر های مصر و بیت المقدس استقرار یافت.

وی در صفحه فیسبوک خود به استناد از "المقریزی"، نوشت: سر مبارک امام حسین (علیه السلام) در ۸ جمادی الاخر سال ۵۴۸ هجری قمری از عسقلان به قاهره منتقل شد و یک سال در کاخ زمرد دفن شد تا اینکه در سال ۵۴۹ هجری قمری، مرقدی برای دفن آن ساخته شد.

علی جمعه تصریح کرد: اجماع بر این است که سر مطهر از عسقلان به قاهره رسیده و "سیف المملکه مکین" و "قاضی ابن مسکین" آن را به سرداب کاخ زمرد آوردند و از دهم جمادی الاخر در دوران خلافت "فائز الفاطمی" در سرداب نگه داری شده تا اینکه مرقد کنونی ساخته شد. سپس سر مبارک از سرداب کاخ به این قبر منتقل شده است.

انتهای پیام

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
یاحسین به راستی این به ظاهرمسلمانان باتوچه کردند؟