۰

طالبان روزنامه‌نگاران را تهدید می‌کنند

کمیته مصونیت خبرنگاران می‌گوید که با وجود وعده طالبان برای بهبود وضعیت خبرنگاران، برخورد نادرست و خشونت علیه کارمندان رسانه‌ها ادامه دارد. به گفته این کمیته خبرنگاران از سوی طالبان تهدید نیز شده‌اند.
کد خبر: ۲۶۳۳۹۲
۱۴:۳۱ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، کمیته مصونیت خبرنگاران می‌گوید که با وجود وعده طالبان برای بهبود وضعیت خبرنگاران، برخورد نادرست و خشونت علیه کارمندان رسانه‌ها ادامه دارد. به گفته این کمیته خبرنگاران از سوی طالبان تهدید نیز شده‌اند.

 در گزارش هفتگی این کمیته که امروز (یک‌شنبه، ۷ قوس) منتشر شد، آمده‌است که هفته گذشته نیز خبرنگاران مانند سه ماه گذشته «امارت اسلامی» با مشکلات متعدد مواجه بودند؛ اما مشکل جدی‌تر این بوده که هیچ موردی از خشونت در برابر خبرنگاران بررسی و عاملان آن شناسایی نشده‌است.

کمیته مصونیت خبرنگاران افزوده‌است که برخورد نادرست و خشونت علیه خبرنگاران ادامه دارد؛ با وجودی آن‌که حکومت وعده داده‌بود که این وضعیت را تغییر خواهد داد. این کمیته از تکرار وضعیت پیشین ابراز تاسف کرده‌است.

طبق گزارش این کمیته، طی هفته گذشته، بصیر احمدی، گوینده تلویزیون آیینه در کابل، از سوی افراد مسلح مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته‌است. گفته شده که وی در قسمت رو و گردن، جراحت‌های شدید برداشته‌است.

این کمیته همچنین گفته‌است طی یک هفته اخیر، خبرنگاران از سوی طالبان و سایر افراد نیز تهدید شده‌اند.

کمیته مصونیت خبرنگاران تصریح کرده‌است که هفته گذشته، گل‌احمد الماس؛ خبرنگار آزاد در ولایت غور به دلیل یک گزارش‌اش که درباره فقر یک خانواده تهیه کرده‌بود مجبور به ترک خانه‌اش شده‌است.

این کمیته به مقررات وزارت امر به معروف و نهی از منکر «امارت اسلامی» نیز اشاره کرده و گفته‌است که این مقرارت نگرانی جدی خبرنگاران و مسئولان رسانه‌ها را به همراه داشته‌است.

کمیته مصونیت خبرنگاران در عین حال به نقل از سخنگویان طالبان گفته‌است که هشت مورد یادشده در مقرارت وزارت امر به معروف، تنها در حد پشنهاد است و الزامی نیست.

این کمیته در ادامه به وضعیت رسانه‌ها در ولایات پرداخته و گفته‌است که در هفته گذشته یک رادیو در ولایت لغمان فعالیت‌اش را به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف کرد.

به گفته این کمیته، پس از سقوط دولت، در زون شرق شش رسانه شنیداری به دلیل مشکلات اقتصادی و سانسور، نشرات خود را متوقف کرده‌ که در نتیجه آن ۶۰ خبرنگار مرد و ۸ خبرنگار زن بی‌کار شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: