۰

واکسن هراسی در شرایط کنونی ممنوع

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با تاکید بر تلاش برای ورود واکسن‌های ایرانی کرونا به بازار جهانی، گفت: نتایج مطالعات صورت گرفته روی واکسن‌های داخلی باید برای اطمینان‌بخشی بیشتر جامعه به خصوص آن قشری که از تزریق واکسن همچنان هراس دارند، اطلاع‌رسانی شود.
کد خبر: ۲۶۳۳۶۰
۱۵:۲۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با تاکید بر تلاش برای ورود واکسن‌های ایرانی کرونا به بازار جهانی، گفت: نتایج مطالعات صورت گرفته روی واکسن‌های داخلی باید برای اطمینان‌بخشی بیشتر جامعه به خصوص آن قشری که از تزریق واکسن همچنان هراس دارند، اطلاع‌رسانی شود.

 دکتر فرید نجفی اظهار داشت: اولین جلسه عمومی در این زمینه با حضور دانشگاهیان و محققان چند روز پیش با عنوان «همایش نتایج مطالعات واکسن های داخلی کرونا» برگزار شد. اینگونه جلسات در شفاف سازی اطلاعات در بین مردم و جامعه علمی بسیار موثر است و باید تداوم یابد.

وی افزود: هرچند سازندگان واکسن های داخلی موفقیت های خوب و قابل توجهی در روند تولید داشته اند اما اهمیت دارد که مستندات و مدارک واکسن ها را هرچه زودتر منتشر کنند.

واکسن‌های ایرانی وارد بازار جهانی شوند
نجفی اظهار امیدواری کرد که این واکسن ها علاوه بر تایید سازمان غذا و دارو مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هم قرار گیرند. این کار هم برای اطمینان بخشی مردم و هم برای صادرات واکسن های ایرانی بسیار موثر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: معمولا پس از تایید واکسن ایرانی کرونا، پیش خرید از مجموعه تولیدکننده آغاز می شود؛ بر این اساس واکسن های ایرانی کرونا در راه پیش خرید هستند.

وی با تاکید بر این که واکسن های ایرانی کرونا باید راه خودشان را در بازار جهانی پیدا کنند، افزود: در حال حاضر جمعیت فراوانی در دنیا نیاز به واکسن کرونا برای تزریق اصلی و دز یادآور دارند.

نجفی تصریح کرد: سازندگان واکسن ایرانی کرونا باید این راه را طی کنند تا هم در آینده حیات‌ آنها تداوم پیدا کند و هم کشورهای دیگر از این محصول استفاده کنند.

واکسن هراسی در شرایط کنونی ممنوع

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس تحقیقات علمی در اقصی نقاط دنیا، زدن واکسن یک موضوع کاملا پذیرفته شده علمی است به عبارتی تمام منابع و اسناد علمی دریافت واکسن کرونا را تایید می‌کنند و در نتیجه واکسن‌گریزی در این شرایط ممنوع است.

نجفی بر اساس مستندات علمی، هیچ کس نباید در مورد دریافت واکسن تردید داشته باشد. اگر بر اساس خرافه تصمیم بگیریم، بحث دیگری است اما امروز دنیای علم اثربخشی مدل های مختلف واکسن را تایید کرده است. زدن واکسن یک ضرورت است و هیچ گونه مستند علمی علیه این موضوع در شرایط همه گیری کرونا وجود ندارد.

وی بیان داشت: کسانی که هنوز در این مورد تردید دارند و به صحبت های افرادی گوش می دهند که مخالف تزریق واکسن هستند، بدانند که صحبت های مخالفان منطق علمی ندارد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام شرکت های تولیدکننده داخلی واکسن کرونا، نتایج مطالعات خود را به سازمان غذا و دارو ارایه کرده اند، افزود: بهتر است برای اطمینان بخشی بیشتر این نتایج را در اختیار مردم و جامعه علمی کشور قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: