۰

ممانعت هندوهای افراطی از اقامه نماز جمعه در گورگاون

گروهی از هندوهای افراطی بار دیگر با هجوم به نمازگزاران، مانع از برگزاری نماز جمعه در شهر گورگاون در شمال هند شدند.
کد خبر: ۲۶۳۳۲۴
۱۶:۲۳ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

به گزارش «شیعه نیوز»، گروهی از هندوهای افراطی بار دیگر با هجوم به نمازگزاران، مانع از برگزاری نماز جمعه در شهر گورگاون در شمال هند شدند.

 مخالفت با نماز جمعه در فضای باز در شهر گورگاون در ایالت هاریانا در شمال هند برای بیش از دو ماه ادامه دارد. روز گذشته، ۵ آذر هواداران گروه افراطی هندوتوا برای چندمین بار در هفته‌های اخیر نماز جماعت مسلمانان را مختل و مراسم عبادی خود را برگزار کردند.

مسلمانان برای نماز تجمع کرده بودند اما با هجوم هواداران هندوتوا به محل، تعدادی از آنها مجبور به ترک محل شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که هندوهای افراطی شعارهایی افراطی سردادند. در هنگام بروز این حادثه، ده‌ها پلیس نیز حضور داشتند و شاهد این صحنه بودند.

در همین حال، الطاف احمد، نماینده جامعه مسلمانان و فعال جامعه مدنی گفت که حتی در روز قانون اساسی هند، مسلمانان شاهد تکرار نقض ماده ۲۵ بودند. او از مقامات محلی درخواست کرد تا علیه کسانی که مسلمانان را از اقامه نماز باز می‌دارند و مزاحم مردم می‌شوند و همزیستی مردم را برهم می‌زنند، اقدام کنند.

از سوی دیگر، نماز در گوردواره‌ها (عبادتگاه سیک‌ها) که قبلاً توسط رهبران جامعه سیک انجام می‌شد، برگزار نشد. پس از ارائه این پیشنهاد در هفته گذشته، پوسترهایی در خارج از یکی از گوردواراه‌ها در گورگاون منتشر شد که هشدار می‌داد نباید به مسلمانان در گوردواره اجازه نماز داده شود. علی‌رغم تهدیدها، رهبران جامعه سیک اعلام کردند که متعهد به حمایت از مسلمانان هستند.

مخالفت هندوهای افراطی با نماز جمعه نزدیک به سه ماه است که ادامه دارد و هواداران هندوتوا به محل برگزاری نماز یورش می‌برند و نماز جمعه را مختل می‌کنند. دولت در برابر فشار این هندوها تسلیم شده است و مجوز حدود ۱۰ مکان برای اقامه نماز را لغو کرده است و حمله به حقوق مسلمانان ادامه دارد و هیچ اقدام قانونی علیه حامیان هندوتوا صورت نگرفته است.
انتهای پیام

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: